Längd: 00:12
Textning: Ingen textning

Nu firar vi den internationella dövveckan

Den internationella dövveckan firas globalt under den sista veckan i september med olika evenemang. I Finland kulminerar veckan med Webbparty!

Kärnan i den internationella dövveckan, som äger rum den 18-24 september, är att hylla gemenskap och solidaritet bland döva över hela världen samt att fira denna starka samhörighet tillsammans med resten av världen.

World Federation of the Deaf (WFD) har valt temat för året till A World Where Deaf People Everywhere Can Sign Anywhere! vilket fritt översatt betyder ’En värld där döva överallt kan teckna var som helst!’

10 år med Webbparty!

På fredagen den 22 september sänder vi Webbparty, som nu firas för tionde gången! 🥳 Dessa fester bör du inte missa, så placera dig framför skärmen med din skål med popcorn klockan 18:00! Vi lovar två timmar fulla av underhållning, information och överraskningar. Välkommen att fira med oss. Sändningen hittar du på Förbundet för Döva i Finlands webbplats och YouTube-kanal.

Internationella teckenspråksdagen

Lördagen den 23 september firar vi också FN:s internationella dag för teckenspråk! Till ära för denna festliga dag kommer Ljusa huset att belysas i blått.