Anmälan inledd för Nordiska träffen för döva seniorer

Nordiska träffen för döva seniorer äger rum 11–16.9.2023 i Rovaniemi, Finlands nordligaste stad.

Trevligt program utlovas: en utfärd för att beundra naturens härliga höstfärger, temaföreläsningar, kultur och ett obligatoriskt besök i julgubbens verkstad.

Evenemangets arrangör, dövförbundets regionarbetare Asta Tikkanen skickar hälsningar:

Det lönar sig att delta, för programmet är avkopplande och trevligt – det är fint att nordiska döva seniorer kan samlas för första gången på länge. Lapplands natur är fantastisk och vi får njuta av den i dess härliga höstprakt. Jag förväntar mig att få se deltagare som tecknar livligt och tankar energi från naturen – och får djupare skrattrynkor!

Anmälan

Anmälan till evenemanget har inletts och pågår till den 10.6.2023. Du anmäler dig via länken här intill.

Om du behöver hjälp med den elektroniska anmälan ska du kontakta Asta Tikkanen . Hon hjälper dig!

Evenemanget har plats för 80 deltagare.

Om evenemanget blir fullbokat kan ställa dig i kö. Då får du ett meddelande med frågan om du vill anmäla dig till kölistan? Om du ställer sig i kö är det bra att hålla ett öga på e-posten, för det är dit meddelandet kommer om det blir platser lediga. Då får du en begäran att fylla i ett mer detaljerat anmälningsformulär.