Längd: 01:14
Textning: Ingen textning
Språk: Finskt teckenspråk

Understöd till döva i Ukraina

Finlands Dövas Förbund har fått många förfrågningar om hur man kan understödja döva i den svåra situationen i Ukraina. Du kan bidra med understöd via WFD.

Dövas världsförbund (WFD) har inlett en insamling vars intäkter går till medlemsförbundet i Ukraina (The Ukrainian Society of the Deaf). Världsförbundet kan också fördela insamlade medel till dövförbunden i Ukrainas grannländer som tar emot döva flyktingar från Ukraina.

Länken till världsförbundets insamling är här. Där kan du välja donationssumma (5 €, 25 €, 50 €, 100 € eller valfri summa).

I nästa flik fyller du i dina uppgifter och därefter går du vidare till betalningssätt. Donationen kan göras med de vanligaste kreditkorten eller via betaltjänsten iDEAL, om du har den.