Diskussionstillfälle om sannings- och försoningsprocessen på finlandssvenskt teckenspråk

Finlands Dövas Förbunds föreningsturné om sannings- och försoningsprocessen fortsätter i augusti.

Ett diskussionstillfälle på finlandssvenskt teckenspråk ordnas måndag 22.8.2022 kl 13.30-15.30. Platsen är Ljusa huset, Ilkkavägen 4, Helsingfors. Välkommen på kaffe med start kl 13!

För kaffeserveringen ber vi om anmälning senast 17.8 till Helena Torboli helena.torboli@kuurojenliitto.fi eller +358 50 595 1842 (Obs! Helena återvänder från sommarsemester 15.8).

Föreningsturnén är ett tillfälle att diskutera sannings- och försoningsprocessens idé, processens olika skeden och de historiska oförrätterna. Syftet är att samla in önskemål och förväntningar från gemenskapen med tanke på fortsatta åtgärder. Materialet kommer att användas i samtalen med representanterna från statens sida.