Kulturevenemang

Teckenspråkig diktklubb

Söndag 30.8  hedras den teckenspråkiga diktkonsten igen på Runokuu.

Under eftermiddagens lopp får vi se teckenspråkig deklamation och översättningar av dikterna till finska.

På evenemanget diskuteras också teckenspråkig poesi och översättning av den.  Vi ser framföranden av såväl inhemska som utländska förmågor.

Evenemanget ordnas i Odes Maija-sal och antalet deltagare är beränsat till 75 för att man ska kunna hålla trygga avstånd.

Anmäl dig via den här anmälningslänken. Evenemanget strömmas på nätet så att man också kan följa med det på distans.

Kom inte till evenemanget om du är sjuk eller har minsta lilla symtom! Kom inte heller om det finns en misstanke om att du kan vara del av en smittkedja.  Du kan läsa (på finska) om säkerheten på Runokuus evenemang på deras webbplats: https://runokuu.fi/runokuun-turvallisuusohjeistus-ja-turvallisen-tilan-periaatteet/

I samverkan: Nuoren Voiman Liitto, Ursa Minor, Dövas folkhögskola, Teckenspråkiga biblioteket, centrumbiblioteket

Evenemanget stöds av Centret för konstfrämjande och Goethe-Institut Finnland.

Evenemanget är öppet för alla och tolkas till finska. Fritt inträde.

Direkt webbsändning.

Finlands Dövas Förbund ansvarar inte för eventuella ändringar. Följ med informationen från evenemangets arrangör.

Teckenspråkig diktklubb

Töölönlahdenkatu 4, Helsinki, Suomi