Ungdomar, Vuxna Kamratverksamhetens kurser, Kurser, Läger

Kurs för unga vuxna med CI (för 18-35-åriga)

Vill du lära dig mer om teckenspråk och utbyta tankar om dina erfarenheter med andra unga vuxna som använder CI? Det spelar ingen roll om du inte kan teckna alls – alla är välkomna på kursen! Kursen arrangeras tillsammans av Finlands Dövas Förbund rf och Finska Hörselförbundet rf. Programmet består av gruppaktiviteter, såsom gruppdiskussioner, föreläsningar och arbete i små grupper. Förbered dig alltså på en tankeväckande helg! I programmet ingår också utomhusaktiviteter i närområdet och framför allt trevligt umgänge.

Deltagarna inkvarteras i dubbelrum och kursen inkluderar helpension: frukost, lunch, eftermiddagskaffe, middag och kvällsmål. Ansökan till kursen sker elektroniskt och beslut om kursval meddelas cirka tre veckor efter ansökningstidens slut.

Trivs på Kopola kurscenter

Kopola kurscenter, som ägs av Finska Hörselförbundet, ligger i Kuhmois i Birkaland. Kopolas omgivning erbjuder en lugn och hemtrevlig naturmiljö för kursaktiviteterna. Kurscentret ligger vid stranden av Ala-Karkjärvi sjö, cirka en kilometer från Kuhmois centrum. Avståndet till Lahtis är 80 kilometer, Jyväskylä 95 kilometer och Tammerfors 85 kilometer. I Kuhmois finns utmärkta möjligheter till utomhusaktiviteter och vandring i naturen, och i närheten finns även en 18-håls frisbeegolfbana.

Kurs för unga vuxna med CI (för 18-35-åriga)

Kopolan Kurssikeskus, Velisjärventie, Kuhmoinen, Suomi

Mera information om evenemanget

Maija Pulkkinen