Längd: 02:05
Textning: Suomi
Språk: Finskt teckenspråk
Ungdomar Ungdomsverksamhetens evenemang, Läger

Idrottsläger för unga (13-17 år)

Programmet på det fem dagar långa idrottslägret för unga är späckat med mångsidig idrott!

I Pajulahti idrottscenters sportvänliga miljö kan du spela typiska sommarlagspel, såsom beachvolleyboll, basket och fotboll och racketgrenar såsom tennis och badminton. Utom laggrenar kan du också prova på individuella grenar såsom friidrott.

Om du alltid har tyckt att idrott inte är din grej har du nu ett gott tillfälle att ta kål på dina förutfattade meningar – kanhända hittar du din egen favoritgren!

Vi bor på Pajulahti idrottscenter i rum som varierar från två till tolv personers grupprum och delade bostäder. Vi äter på idrottscentrets restaurang som serverar god närmat och ekologisk mat.

Huvudarrangör för idrottslägret för unga är Finlands Dövas Idrottsförbund och det ordnas i samarbete med Finlands Dövas Förbunds ungdomsarbete och LapCI ry.

Idrottsläger för unga (13-17 år)

Liikuntakeskus Pajulahti, Pajulahdentie, Nastola, Suomi

Mera information om evenemanget

Monika Hämälä