Längd: 01:37
Textning: Finska
Språk: Finskt teckenspråk

Vem anser du vara värd Årets teckenspråksbragd 2022?

Berätta för oss vem som vore förtjänt av priset! Skicka in din kandidat med motivering senast 11.12.

Hederspriset Årets teckenspråksbragd 2022 tilldelas en person eller instans som arbetat för de teckenspråkigas språkliga rättigheter och synliggjort teckenspråken och på så sätt främjat deras ställning i Finland under det gångna året.

Vem som helst kan föreslå prismottagare! Berätta för oss varför just den här personen eller instansen vore värd priset.

Sänd ditt förslag senast den 11 december till adressen: kuurojenliitto@kuurojenliitto.fi

Finlands Dövas Förbunds styrelse behandlar förslagen på sitt följande möte.

Prismottagaren tillkännasges på Teckenspråksdagens (12.2) webbinarium fredagen den 11 februari. Mera information om webbinariet följer senare.

Själva festdagen, söndagen den 12 februari, är också födelsedagen för C. O. Malm (1826–1863), som var första dövskolans grundare i Finland och det finska teckenspråkets fader.