Tekstitys: Suomi

Ehdota vuoden viittomakieliteko 2022 -tunnustuspalkinnon saajaa

Kerro meille, kuka tänä vuonna ansaitsisi palkinnon! Lähetä ehdotuksesi perusteluineen 11.12. mennessä.

Viittomakieliteko 2022 -tunnustuspalkinto myönnetään henkilölle tai taholle, joka on ajanut viittomakielisten kielellisiä oikeuksia Suomessa, nostanut viittomakieliä näkyville ja edistänyt näin Suomen viittomakielten asemaa kuluvana vuonna.

Kuka tahansa voi ehdottaa palkinnon saajaa! Kerro meille, miksi juuri tämä henkilö tai taho olisi sopiva palkinnon saaja.

Lähetä ehdotuksesi 11. joulukuuta mennessä osoitteeseen: kuurojenliitto@kuurojenliitto.fi

Kuurojen Liiton hallitus käsittelee ehdotukset seuraavassa kokouksessaan.

Palkinnon saaja julkistetaan Viittomakielen päivän (12. 2.) webinaarissa perjantaina 10. helmikuuta. Lisätietoja webinaarista lähempänä.

Varsinainen juhlapäivä eli sunnuntai 12.2. on myös Suomen ensimmäisen kuurojenkoulun perustajan ja suomalaisen viittomakielen isän C. O. Malmin (1826–1863) syntymäpäivä.