Kuurojen Video

Kaipaatko arkielämääsi viittomakielisiä ohjelmia? Voit anoa Kuurojen Videon ohjelmapalvelua hyvinvointialueeltasi.

HUOM! Videolla viitotaan kunnista, mikä on vanhentunutta tietoa. Videon päivitys työn alla.

Tekstitys: Suomi, Ruotsi
Kieli: Suomalainen viittomakieli, Suomenruotsalainen viittomakieli

Hae päätöstä hyvinvointialueeltasi

Miten voit anoa päätöstä? Ota yhteys hyvinvointialueesi johtavaan sosiaalityöntekijään. Löydät valmiin lomakkeen sivun alaosan laatikosta: täytä omat tietosi ja toimita lomake hyvinvointialueen vammaispalveluun. Halutessasi ota yhteys Kuurojen Liiton aluetyöntekijään, hän antaa lisätietoja ohjelmapalvelun anomisesta.

Hyvinvointialue myöntää ohjelmapalvelun vammaispalvelulakiin liittyvänä etuutena. Palvelu on harkinnanvarainen, hyvinvointialueella ei ole velvoitetta myöntää ohjelmapalvelua. Jos saat hyvinvointialueeltasi myönteisen päätöksen, hyvinvointialue lähettää tiedon Kuurojen Liitolle. Lähetämme sinulle sen jälkeen salasanan, jolla pääset katsomaan Kuurojen Videon ohjelmia netissä.

Viittomakielisiä ohjelmia omalla kanavalla

Liitto laskuttaa palvelusta suoraan hyvinvointialuetta. Ohjelmapalvelu maksaa 30 euroa kuukaudessa ja palvelun tavoitteena on tuottaa 6 kpl noin tunnin pituista ohjelmakokonaisuutta vuodessa.

Onko sinulla jo tunnukset? Täältä pääset kirjautumaan ja katsomaan ohjelmia:

www.kuurojenvideo.fi

Kuurojen Videon uutisia

Usein kysytyt kysymykset

Kieli: suomalainen viittomakieli

Miten haen maksusitoumusta?

Täytä oheinen lomake ja toimita se hyvinvointialueesi vammaispalveluihin. Voit liittää mukaan kirjeen, jossa kerrotaan Kuurojen Videosta tarkemmin.

Jos tarvitset apua anomuksen tekemisessä, ota yhteyttä oman alueesi aluetyöntekijään.

Lataa tästä:

Hakulomake hyvinvointialueelle (Word-tiedosto)

Kirje hyvinvointialueelle 2023 (Word-tiedosto)

Mistä saan salasanan?

Kun sinulla on maksusitoumus, tilaa salasana oheisella lomakkeella. Saat salasanan muutaman päivän sisällä sähköpostiisi.