Tule mukaan vapaaehtoiseksi!

Kuurojen Liitto järjestää monenlaista toimintaa, joissa sinun kaltaisiasi vapaaehtoisia tarvitaan! Tältä sivulta löydät tietoa siitä, missä kaikessa voit olla mukana.

Kaveritoiminta

Haluatko piristää viittomakielisen vanhuksen arkea? Lähtisitkö harrastamaan nuoren kuuron kanssa?​

​Viittomakielen taitoisille tukihenkilöille on jatkuva tarve. Pyydämme vain aikaasi, se on arvokkainta mitä voit antaa.​

​Lue lisää vapaaehtoisena tukihenkilönä toimimisesta!

Senioritoiminta

Viittomakieliset seniorit järjestävät vapaaehtoisvoimin monenlaista toimintaa kuten alueellisia seniorikerhoja ja valtakunnallisia tapahtumia, johon ovat kaikki tervetulleita ympäri Suomen. Kuurojen Liiton aluetyöntekijät ja kulttuurituotanto toimivat heidän tukenaan.

Kiinnostaisiko sinuakin vapaaehtoistyö kuurojen seniorien parissa?

Ryhmäkuva iloisista nuorista.

Nuorisotyö

Kuurojen Liiton nuorisotyön tukena toimii nuorisotoimikunta, joka koostuu innokkaista vapaaehtoisista nuorista. Nuorisotoimikunta ottaa kantaa ajankohtaisiin asioihin ja osallistuu liiton vaikuttamistyöhön.

Muita vapaaehtoistyömahdollisuuksia viittomakielisille nuorille ovat mm. kansainvälisillä leireillä työskentely sekä kansainvälinen vaikuttamisyhteistyö pohjoismaisella, eurooppalaisella ja maailmanlaajuisella tasolla.

Kulttuuritapahtumat

Kuurojen Liitto järjestää kuurojenyhdistysten kanssa joka vuosi yhden suuren viittomakielisen kulttuuritapahtuman. Vuorovuosin järjestetään kuurojen valtakunnalliset kulttuuripäivät ja kuurojen seniorien kulttuuritapahtuma – molempiin tapahtumiin tarvitaan reippaita ja asiakaspalveluhenkisiä vapaaehtoisia!

Aputyövoima tarvitaan myös muiden kulttuuritapahtumien järjestämisessä, näitä ovat mm. HELsign, Viittomakielinen filmifestivaali ja Pi! Expo.

Digituki

Onko älypuhelimen, tabletin tai tietokoneen käyttö sinulle helppoa? Kiinnostaisiko työ vapaaehtoisena vertaisohjaajana oman alueesi viittomakielisille? Kuurojen Liiton digituki järjestää vertaisohjaajakoulutusta ja koordinoi digitukea eri alueilla ympäri Suomen.

Yhdistystoiminta

Tykkäätkö järjestää tapahtumia? Vai kiinnostaako sinua alueellinen vaikuttamistyö? Lähde mukaan yhdistystoimintaan!

Kuurojen Liitolla on 37 jäsenyhdistystä ympäri Suomen. Yhdistyshuoneesta löydät kaikki yhdistykset yhteystietoineen.