Längd: 01:58
Textning: Finska
Språk: Finskt teckenspråk

Turnén Teckenspråkiga i välfärdsområdena fortsätter

Finlands Dövas Förbund rf:s och Finlands Dövblindas turné i välfärdsområdena fortsätter våren 2023!

Avsikten med turnén är att diskutera vårdreformen och tjänsterna i välfärdsområdena med teckenspråkiga och dövblinda som bor i områdena.

Representanter för välfärdsområdena kommer eventuellt att vara på plats vid sammankomsterna för att höra teckenspråkigas erfarenheter av social- och hälsovårdstjänsterna och räddningsväsendet. I samband med diskussionerna samlar vi också in önskemål och förslag till både välfärdsområdena och staten när det gäller teckenspråkigas servicebehov.

Kaffeservering ingår i programmet. Anmäl dig med formuläret intill: https://www.lyyti.fi/questions/b27a3ce0f7

Du kan också anmäla dig per sms till Finlands Dövas Förbunds regionarbetare eller Finlands Dövblinda rf:s regiontjänstarbetare.

Diskussionen tolkas.

Turnéorterna

18.2. Joensuu kl. 12-16
plats: Joensuun Seurakuntakeskus (övre salen, 2. våningen), Kirkkokatu 28, 80100 Joensuu
välfärdsområde: Norra Karelen

25.2. Rovaniemi kl. 12-16
plats: meddelas snart
välfärdsområde: Lappland

25.3. Uleåborg kl. 12-16
plats: Oulun Kuurojenyhdistys ry:s lokal, Koskitie 19, 90500 Uleåborg
välfärdsområde: Norra Österbotten

29.3. Åbo kl. 18-21
plats: Lounatuulet Yhteisötalo, Västra Långgatan 33, 20100 Åbo
välfärdsområde: Egentliga Finland (en tidigare diskussion ordnades i Reso 24.11, nu står Åbo i tur)

15.4. Vasa kl. 12-16
plats: Österbottens Föreningar rf (POHY), mötesrummet Vartti på andra 2 våningen, Korsholmsesplanaden 44, 65100 Vasa
välfärdsområde: Österbotten

6.5. Karleby kl. 12-16
plats: meddelas senare
välfärdsområde: Mellersta Österbotten

Nya orter för turnén uppdateras så fort de är bekräftade.

Du är varmt välkommen att diskutera tjänsterna i ditt eget område!