Ungdomar, Barn Ungdomsverksamhetens evenemang, Läger

Vinterläger för unga (13-17 år)

Programmet på det fyra dagar långa vinterlägret är späckat mer mångsidiga vintersporter! Du får chansen att prova på olika vintergrenar såsom skidåkning, skridskoåkning, curling och fartfyllda spel på isen. Vi försöker också organisera en slalomutfärd! På Pajulahti idrottscenter finns också många möjligheter till inomhusidrott.

Lägret passar just dig, oavsett om du är nybörjare eller erfaren. Ledarna har nämligen beaktat alla färdighetsnivåer i fråga om de olika grenarna. Om du till exempel aldrig har åkt skidor har du världens chans att göra det nu!

Vi bor och äter på Pajulahti idrottscenter, vars restaurang serverar god närmat och ekologisk mat.

Lägrets huvudarrangör är Finlands Dövas Idrottsförbund och det ordnas i samarbete med Finlands Dövas Förbunds ungdomsarbete och andra teckenspråks- och hörselorganisationer.

Målgrupp: 13-17 år

Vinterläger för unga (13-17 år)

Pajulahdentie 167, Lahti, Suomi

Mera information om evenemanget