Längd: 01:26
Språk: Finskt teckenspråk
Seniorer Kamratverksamhetens kurser, Kurser

Seniorkurs

Är du en döv senior över 60 år? Kom med på kurs för seniorer, där du kan lära dig nytt och träffa andra teckenspråkiga i din ålder!

Under kursen lär du dig sådant som kan hjälpa dig när du blir äldre. Du får information om vilka tjänster som finns tillgängliga för äldre döva och hur de kan vara till nytta för dig.

Vi diskuterar också hur vi kan främja vårt eget välmående. Vi pratar om ämnen som vänskap, vardagsliv, roliga hobbyer, olika grupper, samt hur vi kan behandla varandra med respekt och uppskattning. Här kan vi dela med oss av våra erfarenheter och lära av varandra!

På kursen ordnas motion, och du får tips om hur du kan hålla dig i form. Du har också möjlighet att delta i gruppdiskussioner och få nya idéer att ta med dig hem!

Det finns plats för 12 seniorer på kursen.

Njut av den tropiska värmen på Ikaalinen Spa & Resort

Ikalis spa-verksamhet har funnits i många år, och det var tidigare Nordens största spa-hotell. År 2021 genomgick spa-området en renovering och fick ett nytt namn: Ikaalinen Spa & Resort. Det är en tropisk miljö där du kan simma i en stor pool och koppla av i två bubbelpooler. Du kan även njuta av utomhuspoolens uppvärmda vatten. I damernas och herrarnas avdelningar finns två bastur i vardera, en är tillgänglig med bredare dörröppningar. Dessutom erbjuds en rymlig och stämningsfull gemensam bastu samt en ångbastu intill bubbelpoolerna.

På spa-området finns också sju olika restauranger och många andra aktiviteter!

Programmet preciseras senare

Det mer detaljerade programmet anpassas efter kursdeltagarnas önskemål, så beskriv dina önskemål i ansökningsformuläret!

Vi uppdaterar informationen på den här sidan allteftersom den slås fast. En sak är redan säker: du kommer att kunna njuta och koppla av under kursen!

Hur du tar dig dit

Om du kommer med bil

Parkering utomhus och på platser med motorvärmare är gratis. Platser kan inte bokas i förväg. Framför huvudbyggnaden finns också handikapplatser.

Parkeringshallen ligger till höger om huvudbyggnaden. Parkering i hallen kostar 10 €/dygn. Betalningen görs i hotellets reception, där du får en kod för att öppna dörren.

Om du kommer med kollektivtrafik

Busshållplatsen finns precis framför huvudbyggnaden. Med bussen kan du ta dig till Ikaalinen Spa & Resort ungefär två gånger om dagen på vardagar från Tammerfors och Parkano. Det går även en direkt expresstur från Tammerfors med bolaget Länsilinjat. Mer detaljerade tidtabeller hittar du på Matkahuoltos webbplats.

Från spat kan du ta dig med taxi till centrum av Ikalis. Resan är cirka 6,5 kilometer med bil och tar ungefär 8 minuter.

Seniorkurs

Ikaalinen Spa & Resort, Huvilatie, Ikaalinen, Suomi

Mera information om evenemanget

Maija Pulkkinen