Längd: 01:23
Textning: Suomi
Språk: Finskt teckenspråk
Barn Ungdomsverksamhetens evenemang, Läger

Idrottsläger för barn (7-12 år)

Hur låter ett veckoslut späckat med olika idrottsupplevelser, allt från redskapsgymnastik till innebandy? Och under proffsig ledning dessutom!

I lägerprogrammet tar vi hänsyn till allas egen nivå. Det spelar alltså ingen roll om du är bekant med en viss idrottsgren sedan tidigare eller inte – vi provar på alla grenar tillsammans!

På lägret får du träffa gamla kompisar och får säkert också lära känna nya människor.

Vi bor på Pajulahti idrottscenter i rum som varierar från två till tolv personers grupprum och delade bostäder. Vi äter på idrottscentrets restaurang som serverar god närmat och ekologisk mat.

Huvudarrangör för idrottslägret för barn är Finlands Dövas Idrottsförbund och det ordnas i samarbete med Finlands Dövas Förbunds ungdomsarbete och andra teckenspråks- och hörselorganisationer.

Idrottsläger för barn (7-12 år)

Liikuntakeskus Pajulahti, Pajulahdentie, Nastola, Suomi

Mera information om evenemanget

Monika Hämälä