Familjer Kamratverksamhetens kurser, Kurser

Familjekurs för döva och hörselskadade barns familjer

Hur fungerar interaktionen i din familj? Och vad ingår i socialt välbefinnande? Finlands Dövas Förbund och Dövas Servicestiftelsens Juniori-ohjelma arrangerar återigen i samarbete en kurs för familjer med döva eller hörselskadade barn. Kom med på kursen för att lära dig nytt och dela tankar och erfarenheter!

Under kursen får du stöd från andra familjer i samma situation, kopplar av med trevligt program och bryter vardagen.

Koppla av vid stranden av sjön Päijänne

Kursen hålls i Jyväskylä på lägercentret Tähtelä, som tillhör Alkio-institutet. Vi bor i Tähteläs bostadshus nära huvudbyggnaden och parkeringsområdet. Bostadshusen har enkel- eller dubbelrum samt lägenheter för 2–5 personer, vilka lämpar sig även för familjeboende.

Alla rum har eget badrum/WC. Dessutom kan du fritt använda köket och gemensamma vardagsrum i bostadshuset.

På Tähtelä finns gratis parkering och gratis WiFi.

Hur skiljer sig denna kurs från FDFs andra familjekurs i Björneborg?

Dövas Förbund ordnar två familjekurser i sommar: en i Korpilahti och en i Björneborg.

Korpilahden kursen är avsedd endast för familjer med döva eller hörselskadade barn. Föräldrarnas hörselnivå har ingen betydelse för antagning – du kan vara hörande, döv eller hörselskadad.

Familjer där minst en familjemedlem är döv eller hörselskadad är välkomna till Björneborg-kursen – till exempel familjer med coda-barn, där föräldrarna är döva och barnen är hörande.

Familjekurs för döva och hörselskadade barns familjer

Tähtelä, Tähtiniementie, Korpilahti, Suomi

Mera information om evenemanget

Maija Pulkkinen