Svara på enkäten: hur fungerar tolktjänster?

FPA:S tolktjänsters nya avtalsperiod började 1.4.2021. Nu vill tolktjänsternas samarbetsgrupp (TTYR) veta hur kunderna tycker tjänsten har fungerat under 2021.

Svara på enkäten och berätta dina erfarenheter. Enkäten är öppen till och med den 16.1.2022.

TTYR gör en sammanfattning av svaren, som även överlämnas till FPA som sörjer för tolkningstjänsten.

Tolktjänsternas samarbetsgrupp TTYR är samarbetsorganet för tjänsteleverantörerna som producerar tolktjänster för personer med funktionsnedsättning, kundorganisationerna, och högskolorna som erbjuder utbildning inom området. I samarbetsgruppen sitter Finlands Dövas Förbund rf, Hörselförbundet rf, Kieliasiantuntijat ry, Föreningen Finlands Dövblinda rf, Finlandssvenska Teckenspråkiga rf, Svenska Hörselförbundet rf, Dövas Servicestiftelse sr, Hörselskadade Barns Föräldraförbund rf,  Suomen Kirjoitustulkit ry, Viittomakielialan Tulkkauspalvelun Tuottajat ry, Yrkeshögskolan Diakonia ja Humanistiska yrkeshögskolan.