Längd: 02:37
Textning: Finska
Språk: Finskt teckenspråk

Dövas Förbund söker årets 2024 frivilliga

Vill du berätta för oss om en person som förtjänar att bli uppmärksammad för sina insatser? Förslag bör skickas senast söndagen den 3 november.

Har du sett någon som tar med sig andra till fotbollsmatcher, besöker äldre för att prata, sysslar i föreningens kafékommitté, arrangerar evenemang eller alltid hjälper till när någon ber om det? Exempel som dessa kan vara många. Sådana frivilligar är värdefulla.

Vill du berätta för oss om en person som förtjänar att bli uppmärksammad för sina insatser? Finlands Dövas Förbunds frivilligverksamhet letar efter årets frivillig för 2024. Frivilligen ska vara någon som inte har fått ekonomisk ersättning för sitt arbete och inte är anställd hos Finlands Dövas Förbund.

Du kan skicka ett fritt formulerat e-postmeddelande och berätta varför du anser att den föreslagna personen förtjänar att bli Årets frivillig. Vänligen be din kandidat om sitt samtycke att delta och bifoga också hens kontaktuppgifter i meddelandet. Ingen persons kontaktuppgifter kommer att publiceras någonstans.

Förslag bör skickas senast söndagen den 3 november till adressen kuurojenliitto@kuurojenliitto.fi.

Vi tillkännager årets frivillig på De frivilligas dag den 5 december på kvällen i direktsändning. Kom ihåg att reservera det i din kalender!

Tacka gärna frivilligar när du får tillfälle. Att bli uppmärksammad värmer alltid frivilligens hjärta.