Webinaarit

SuomiAreena: Koulusta unelmille siivet?

LISÄTIETOJA TULOSSA LÄHEMPÄNÄ!

**

Kuurojen Liitto ja Kansalllisen koulutuksen arviointikeskus Karvi järjestävät yhteistyössä SuomiAreena-keskustelun teemalla Koulusta unelmille siivet?

Keskustelun juontaa MTV.n toimittaja Pauliina Ainasoja ja mukana keskustelemassa ovat opetusministeri Li Andersson, Kuurojen Liiton puheenjohtaja, erityisopettaja Jaana Aaltonen, Karvin johtaja Harri Peltoniemi sekä tubettaja Herbalisti eli Juuso Karikuusi. Lisäksi mukana nuorisotoiminnan edustajia.

Miten koulutusta uudistetaan kestävästi? Mistä viisaat ratkaisut ja unelmat syntyvät? Kasvatus ja koulutus voivat antaa unelmille siivet. YK:n lapsen oikeuksien yleissopimuksen mukaista on, että lapset ja nuoret otetaan mukaan koulutusuudistusten valmisteluun ja arviointiin sekä pohtimaan yhdessä uudistusten ja tavoitteiden ydintä. Erilaiset vähemmistöt jäävät tästä helposti ulkopuolelle. Aktiivinen kansalaisuus on kaikkien lasten ja nuorten oikeus.

Tilaisuuden kielinä suomalainen viittomakieli ja suomi.

Suora verkkolähetys.

Lisätietoja tapahtumasta

Tapahtuman kieli / kielet:

Suomalainen viittomakieli, Suomi