Kuvassa Leena Hästbacka. Kuvaaja: Saku Tiainen
Kulttuuritapahtumat

Dida-festivaali

DiDa-festivaali tulee taas! Tapahtuman juontaa viihteen monitaituri Juha-Miguel Peltomaa.

Vuonna 2022 kansainvälisen vammaisten päivän DiDa – Disability Day Art and Action -tapahtuma järjestetään jälleen 3.12. aivan Helsingin sydämessä Musiikkitalolla. Tällä kertaa festivaalin teemoja ovat muoti, muotoilu ja monenlaisten minuuksien tyylit.

Striimin välityksellä ohjelma ulottuu myös Intian Dumkaan, Ouluun ja Tornioon! Linkki striimiin päivittyy DiDan Facebookiin sekä verkkosivuille.

Tarjolla on kiinnostavaa asiaohjelmaa, kuten paneelikeskustelu vuoden teemalla monenlaisten minuuksien tyylit. Mukana keskustelemassa ovat vammaisaktivistit Pinja Eskolaja Orjo Pättiniemi sekä asustesuunnittelija Jenni Ahtiainen. Lisäksi DiDa esittelee huippuluokan taidetta: esiintymässä ovat esimerkiksi Voice of Finlandissa hurmannut Leena Hästbackadrag-taiteilija Miina Mustarinta ja muusikko Aizhan Sultanova. Kansainvälisyyttä korostaa esittely Porin taidemuseossa keväällä 2022 esillä olleen japanilaisen Mari Katayaman valokuvanäyttelystä. Tilaisuuden lopuksi luovutetaan perinteiseen tapaan myös vammaiskulttuuripalkinto Vimma.

Festivaali on esteetön, maksuton ja ikärajaton. Ovet avataan 15.00. Tervetuloa mukaan!

Aika: lauantai 3.12.2022, 15.00–21.00

Paikka: Helsingin Musiikkitalo, Ravintola-Klubi, Mannerheimintie 13a, 00100 Helsinki.

Saavutettavuus: Tapahtumassa on viittomakielen tulkkaus ja kirjoitustulkkaus. Tila on esteetön.

Voit seurata ohjelmaa myös verkossa. Linkki julkaistaan myöhemmin DiDan verkkosivuilla.

Kuurojen Liitto ei vastaa muutoksista. Seuraathan järjestäjän omaa tiedotusta.

Dida-festivaali

Mannerheimintie 13a, 00100 Helsinki, Suomi