Kaikenikäiset Kulttuuritapahtumat

Viittomakielelle tulkattu: Muistoissa Kirsi Kunnas

Pääkirjasto Metsossa muistellaan Tampereen päivänä Kirsi Kunnasta ja hänen tekstejään. Iltapäivällä järjestetään Metson lavalla Muistoissa Kirsi Kunnas -tilaisuus yhdessä Pirkkalaiskirjailijoiden kanssa. Tilaisuudessa on haastateltavana Kirsi Kunnaksen ystävä, näytelmäkirjailija Maire Martikainen, jota haastattelee kirjailija ja käsikirjoittaja Katariina Romppainen. Maire Martikainen on tamperelainen näytelmäkirjailija, teatteriohjaaja ja toimittaja, joka on erikoistunut Kirsi Kunnaksen, Eeva-Liisa Mannerin ja Lauri Viidan runojen esittämiseen. Hän on opiskellut Helsingin ja Tampereen yliopistoissa. Martikainen oli avoliitossa kirjailija Hannu Ahon kanssa. Hän on Suomen Näytelmäkirjailijat ja Käsikirjoittajat ry:n ja Pirkkalaiskirjailijat ry:n jäsen. Katariina Romppainen on pirkanmaalainen kirjailija ja käsikirjoittaja. Hän on kirjoittanut useita palkittuja romaaneja lapsille, nuorille ja aikuisille. Hän on Suomen Kirjailijaliiton, Suomen Näytelmäkirjailijat ja Käsikirjoittajat ry:n sekä Suomen Nuorisokirjailijat ry:n jäsen ja Pirkkalaiskirjailijat ry:n kunniajäsen. Ensimmäisen kerran Romppainen ihastui Kirsi Kunnaksen runoihin lukiessaan niitä lappilaisena ekaluokkalaisena Aikamme aapisesta.

Keskustelutilaisuus striimataan Metso STUDIOn puolesta kirjaston Youtube-kanavalle, eli sitä voi katsella myös kotisohvalta.

Tilaisuus on simultaanitulkattu viittomakielelle ja siihen on vapaa pääsy, tervetuloa!

Tapahtuma on osa pääkirjasto Metson Muistoissa Kirsi Kunnas -päivää ja Tampereen päivän ohjelmaa. Lauantaiaamuna Cafe Metsossa järjestetään myös Lasten loruaamiainen klo 10-11:30, jolloin aamiaisen lomassa kuullaan Kirsi Kunnaksen lastenrunoja ja monenlaista lastenmusiikkia.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy, aamiaistarjoilut ovat maksullisia. Tervetuloa!

Suora verkkolähetys.

Verkko-osoite: https://www.youtube.com/TampereenKirjasto

Kuurojen Liitto ei vastaa muutoksista. Seuraathan järjestäjän omaa tiedotusta.

Viittomakielelle tulkattu: Muistoissa Kirsi Kunnas

Pääkirjasto Metso | Tampereen kaupunginkirjasto, Pirkankatu, Tampere, Suomi

Lisätietoja tapahtumasta

Yhteyshenkilö:
Venla Moisala
venla.moisala@tampere.fi

Tapahtuman kieli / kielet:

Suomi

Tapahtuman tulkkaus: