Digiohjaus

Yhteiskunnan palvelut painottuvat yhä enemmän verkkoon. Haluamme, että viittomakieliset pysyvät tässä kehityksessä mukana. Digiohjaukseen keskittyneet aluetyöntekijämme neuvovat tietotekniikan käytössä.

Digiohjaajat neuvovat ja kouluttavat

Haluatko tietää, miten soitetaan videopuhelu älypuhelimella tai tabletilla? Eikö videon lähettäminen WhatsAppissa onnistu? Kuurojen Liiton digiohjaajat ovat tukenasi! He antavat henkilökohtaista neuvontaa ja opastusta älylaitteiden käytössä ja verkkoasioinnissa. He järjestävät myös ryhmätoimintaa ja koulutusta.

Myös muut Kuurojen Liiton aluetyöntekijät voivat neuvoa tietotekniikan käytössä tai ohjata sinut eteenpäin henkilölle, joka osaa auttaa.

Digiohjaus tiedottaa

Kuurojen Liiton digiohjaajat

Heli Mikkola

Aluetyöntekijä
Henkilö ottaa vastaan puheluja Henkilö ottaa vastaan tekstiviestejä Henkilö ottaa vastaan WhatsApp-viestejä, videoviestejä ja videopuheluja
Puhelinnumero: +358 400 476 127
Henkilön vastuualue Palveluohjaus Digiohjaus

David Barber

Aluetyöntekijä
Henkilö ei ota vastaan puheluja Henkilö ottaa vastaan tekstiviestejä Henkilö ottaa vastaan WhatsApp-viestejä, videoviestejä ja videopuheluja
Puhelinnumero: +358 40 840 4977
Henkilön vastuualue Digiohjaus

Digiohjausta ympäri Suomen

Alueellista tukea vapaaehtoisilta vertaisohjaajilta

Vertaisohjaus on vapaaehtoisten antamaa digitukea. Oman alueesi vertaisohjaaja neuvoo sinua puhelimen, tabletin ja tietokoneen käytössä. Hän näyttää, miten voit asentaa ja käyttää erilaisia sovelluksia, ja ohjaa sähköisten palvelujen käytössä.

Haluan digiohjausta

Täytä lomake, niin olemme sinuun yhteydessä!

Muut aluetyön palvelut

Palveluohjaus

Tuemme ja neuvomme viittomakielisiä asiakkaita, jotka tarvitsevat ohjausta erilaisissa arkielämän tilanteissa, kuten viranomaisasioinnissa tai sosiaali- ja terveyspalveluissa. Tukea saa niin omien oikeuksien ajamiseen kuin elämänhallintaan.

Järjestöohjaus

Järjestöohjaukseen keskittyneet aluetyöntekijät tukevat Kuurojen Liiton jäsenyhdistyksiä ja muita viittomakielisiä vertaisryhmiä järjestötoiminnassa ja alueellisessa vaikuttamisessa. Tavoitteenamme on vahva ja elinvoimainen viittomakielinen toiminta ympäri Suomen.