Vanha Opus tekstipuhelin. Kuva: KL Support

Vanhojen tekstipuhelinlaitteiden käyttö päättyy 22.12.

Kuurojen Liiton aluetyöntekijöiltä saa tarvittaessa tukea uuden laitteen valintaan.

Vanhoilla tekstipuhelinlaitteilla ei voi enää 22.12.2023 jälkeen ottaa yhteyttä tekstipuhelupalveluun. Syynä on vanhentunut tekniikka.

Mikäli sinulla on vielä vanha tekstipuhelin, otathan yhteyttä oman alueesi Kuurojen Liiton aluetyöntekijään, niin valitaan sinulle sopiva laite käyttöön.

Tekstipuhelupalvelu hakee parhaillaan rahoitusta ensi vuodelle. Vuonna 2024 palvelun on suunniteltu olevan auki ma-pe klo 8-20, kuten tälläkin hetkellä. Jatkosta tiedotetaan tarkemmin loppuvuonna Kuurojen Liiton verkkosivuilla.

Onhan sinulla Kelan tulkkauspalvelu käytössä?

Kela tarjoaa arkisin äkillisiin puhelutarpeisiin etäpalvelua suomalaisella viittomakielellä, ja suunnitteilla on etäpalvelun laajentaminen kirjoitustulkkaukseen. Aukioloajat ovat ma-pe klo 8-16. Lue lisää: www.kela.fi/vammaisten-tulkkauspalvelu-etapalvelu

Jäikö kysyttävää?

Otathan yhteyttä Kuurojen Liiton erityisasiantuntija Marika Rönnbergiin, puh. 044 7524 324 tai s-posti: marika.ronnberg@kuurojenliitto.fi