Tekstitys: Suomi
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Ajankohtaiskatsaus 22.9.2023: tekstipuhelupalveluun tulee muutoksia

Viikon ajankohtaiskatsauksessa käsitellään muun muassa tekstipuhelupalvelu TPP:een ensi vuonna tulevia muutoksia.

Verkkobileet 2023

Tämän viikon perjantaina juhlistetaan kansainvälistä kuurojen viikkoa vuoden parhailla bileillä, eli verkkobileillä! Verkkobileet järjestetään tänä vuonna jo kymmenettä kertaa, eli luvassa on upea All Stars -juhlalähetys. Kahteen tuntiin mahtuu paljon viihdettä, asiaa ja yllätyksiä! Ohjelmassa on tänä vuonna luvassa mm. aiempien vuosien suosikkeja, mielenkiintoisia haastatteluja ja kilpailuja. Suora lähetys Valkeasta talosta alkaa kello 18.00, joten nähdään silloin! Bileiden kielinä on suomalainen ja suomenruotsalainen viittomakieli sekä suomi ja ruotsi. Lisäksi järjestämme kirjoitustulkkauksen erillisellä linkillä.

Tekstipuhelupalvelu TPP vuonna 2024

Tekstipuhelupalvelulle haetaan rahoitusta myös vuodelle 2024. Palvelun on suunniteltu olevan auki maanantaista perjantaihin klo 8 – 20, kuten tälläkin hetkellä. Muutoksia palveluun on kuitenkin luvassa. Esimerkiksi vanhoilla tekstipuhelinlaitteilla ei voi enää ottaa yhteyttä palveluun ensi vuodesta alkaen, koska niiden tekniikka on jo liian vanhaa. Mikäli sinulla on vielä vanha tekstipuhelin, ota yhteyttä oman alueesi Kuurojen Liiton aluetyöntekijään, niin mietitään sinulle sopiva laite käyttöön. Tiedotamme asiasta lisää loppuvuonna liiton kotisivuilla.

Ilmoita yhdistyksesi mukaan Pieni ele -kampanjaan

Seuraava pieni ele -vaalikeräys järjestetään tammikuussa 2024 presidentinvaalien aikaan äänestyspaikoilla. Lahjoitukset käytetään kotimaan vammaisten ja pitkäaikaissairaiden hyväksi. Ilmoita yhdistyksesi mukaan keräykseen 20.9. mennessä, jollette ole aiemmin olleet mukana. Kyseessä on helppo tapa yhdistyksellenne saada ylimääräistä rahaa esimerkiksi virkistystoiminnan järjestämiseen. Jo mukana olleet yhdistykset saavat Pieni ele ry:ltä erillisen viestin syksyllä. Lipasvahdin homma on todella helppo, sillä lahjoituksia ei tarvitse pyytää erikseen. Sinun tarvitsee vain kiittää ihmisiä lahjoituksesta ja hymyillä kohteliaasti. Jos kiinnostuit asiasta, käy katsomassa oheinen video, Petri Mäntylä kertoo omia kokemuksiaan lipasvahtina toimimisesta.

Uutta katsottavaa Viittomakielisessä kirjastossa

Kuurojen Liitto järjesti seniorien kulttuuritapahtuman Tampereella 16. – 17.6.2023. Tapahtuman yhteydessä nähtiin joukko ryhmäesityksiä, jotka ovat nyt katsottavissa Viittomakielisessä kirjastossa oheisen linkin kautta. Ei muuta kuin katsomaan!