Tekstitys: Suomi, Ruotsi

Tekstipuhelupalvelu TPP vuonna 2024

TPP hakee rahoitusta myös ensi vuodelle.

Vuonna 2024 tekstipuhelupalvelun on suunniteltu olevan auki ma-pe klo 8-20, kuten tälläkin hetkellä. Tarkemmin jatkosta tiedotetaan loppuvuonna liiton kotisivuilla.

TPP kuitenkin muuttuu. Ensi vuonna ei vanhoilla tekstipuhelinlaitteilla voi enää ottaa yhteyttä palveluun, sillä tekniikka on kehittynyt. Tekstipuhelinlaitteiden käyttämä tekniikka on jo liian vanhaa. Mikäli sinulla on vielä vanha tekstipuhelin, ota yhteyttä oman alueesi Kuurojen Liiton aluetyöntekijään ja mietitään sinulle sopiva laite käyttöön.

Onhan sinulla Kelan tulkkauspalvelu käytössä?

Kela tarjoaa arkisin äkillisiin puhelutarpeisiin etäpalvelua suomalaisella viittomakielellä, ja suunnitteilla on etäpalvelun laajentaminen kirjoitustulkkaukseen. Aukioloajat ma-pe klo 8-16. Lue lisää: www.kela.fi/vammaisten-tulkkauspalvelu-etapalvelu

Jäikö kysyttävää? Ota yhteyttä erityisasiantuntija Marika Rönnbergiin p.044 7524 324 tai s-posti marika.ronnberg@kuurojenliitto.fi