Tekstitys: Suomi

Kuurojen Liiton syksyn kuulumisia

Kuurojen Liiton toiminnanjohtaja Markku Jokinen kertoo Kuurojen Liiton kuulumisia menneen kesän ajalta sekä alkavalta syksyltä. Hän avaa mitä kaikkea Kuurojen Liiton syksyyn kuuluu.

Kuurojen Liitossa on kesän aikana pidetty kesälomia sekä lomautuksia, siksi poissaolot ovat olleet pitkiä. Toiminta on palautumassa pikkuhiljaa ja työntekijät alkavat olla tavoitettavissa jälleen.

Kuurojen Liitossa on tehty muuttoa ja työntekijöiden toimistot sijaitsevat nyt kokonaan Valkean talon kolmannessa kerroksessa.

Järjestöjen rahoitus leikkausuhan alla

Tulevien vuosien toiminnan rahoitus on syksyn puheenaiheena. Sitä varten järjestöt ja kattojärjestöt ovat ryhtyneet toimenpiteisiin.

Syksyn toimintaa

Syksyn aikana Kuurojen Liitto järjestää viittomatyöpajoja, kursseja ja leirejä. Liitto juhlii kansainvälistä kuurojen viikkoa ja järjestää verkkobileet. Vielä syksymmällä järjestetään nuorisopäivät ja Lyx-päivät.

Aluetyöntekijöiden työ on jaettu seitsemään vastuualueeseen. Sitä varten on tehty uusi karttaesite, joka on nähtävissä palveluohjauksen sivulla. Linkki löytyy täältä.

Työlistalla ovat myös Kuurojen Liiton uuden strategian valmistelu, sekä ensi vuonna vietettävän 120-vuotisjuhlavuoden valmistelu.

Syksyn kuvioissa ovat myös Stea-avustusten hakeminen ensi vuoden toimintaa varten, Kuurojen museon uuden näyttelyn avajaiset ja Valkean talon avoimet ovet.

Katso kuulumiset videolta Markku Jokisen kertomana. Video on tekstitetty suomeksi.