Kuurojen lehden kannet vuodelta 2020

Kuurojen lehden toimittajat yleisön edessä

Nyt sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus nähdä livenä kerrottua, viitottua journalismia sunnuntaina 14.2. kello 12–13.30.

Kuurojen lehden Rivien välissä -tapahtuma aloitetaan toimittaja Salla Fagerströmin kuurojen rikollisuudesta kertovalla esityksellä. Toisena esiintyy toimittaja Anne Sjöroos, joka kertoo legendaarisen Aarne Ketun ja hänen vaimonsa Ingan rakkaustarinan.

Samoista aiheista julkaistaan artikkelit Kuurojen lehdessä 1/2021, joka ilmestyy maaliskuun puolessa välissä.

Esitysten jälkeen Netta Keski-Levijoki haastattelee toimittajia heidän ajatuksistaan lehtijutun tekemisestä. Mistä ideat syntyvät? Miten kerätään aineistoa juttua varten? Mitä pitää ottaa huomioon kirjoittamisessa? jne. Myös katsojilla on mahdollisuus lähettää kysymyksiä tapahtuman aikana sekä jo ennen tapahtumaa osoitteeseen annika.posti@kuurojenliitto.fi ja 050 3607 610.

Rivien välissä -esityksiä voi seurata etänä verkon kautta suorassa lähetyksessä. Olitpa missä tahansa, klikkaa sunnuntaina klo 12 suora lähetys päälle. Linkin tulet löytämään Kuurojen Liiton verkkosivulta ja Kuurojen lehden Facebook-ryhmästä.

Viittomakielisessä tapahtumassa on suomenkielinen puhetulkkaus.

Tapahtuman idea on lähtöisin Helsingin Sanomien Musta laatikko -esityssarjasta, jossa toimittajat ja kuvaajat ovat nousseet Kansallisteatterin lavalle vuodesta 2016 saakka.