Kuurojen lehden kannet vuodelta 2020
Aikuiset, Nuoret, Seniorit, Lapset Kulttuuritapahtumat kulttuurituotanto, Kuurojen lehti

Kuurojen lehden ja Ursa Minorin yhteistapahtuma

Kuurojen Liitto ja Ursa Minor järjestävät yhteistapahtuman sunnuntaina 14. helmikuuta. Kuurojen lehti tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden nähdä livenä kerrottua, viitottua journalismia kello 12–13.30. Tauon jälkeen lapsille on luvassa viihdyttävää Skidien viittomakielen päivän ohjelmaa kello 14–15.

Kuurojen lehden Rivien välissä -tapahtuma aloitetaan toimittaja Salla Fagerströmin kuurojen rikollisuudesta kertovalla esityksellä. Toisena esiintyy toimittaja Anne Sjöroos, joka kertoo legendaarisen Aarne Ketun ja hänen vaimonsa Ingan rakkaustarinan.

Samoista aiheista julkaistaan artikkelit Kuurojen lehdessä 1/2021, joka ilmestyy maaliskuun puolessa välissä.

Esitysten jälkeen klo 13–13.30 Netta Keski-Levijoki haastattelee toimittajia heidän ajatuksistaan lehtijutun tekemisestä. Myös katsojilla on mahdollisuus lähettää kysymyksiä ja kommentteja tapahtuman aikana sekä jo ennen tapahtumaa osoitteeseen annika.posti@kuurojenliitto.fi ja 050 3607 610.

Tapahtumaa voi seurata etänä verkon kautta suorassa lähetyksessä. Olitpa missä tahansa, klikkaa sunnuntaina klo 12 suora lähetys päälle. Linkki löytyy 14.2. Kuurojen Liiton verkkosivulta ja Kuurojen lehden Facebook-ryhmästä.

Ohjelma jatkuu klo 14 Ursa Minorin Skidien viittomakielen päivällä, joka järjestetään nyt jo neljännen kerran! Tällä kertaa juhlaa vietetään etänä. Skidien viittomakielen päivän teemana on Ystävänpäivä! Ohjelmassa nähdään LAKU taideopettajan Ainon askarteluvinkkejä, Olgan kertomia satuja lapsille ja ”Mitä tuossa on?” -teatteriesitys.

Viittomakielisessä tapahtumassa on suomenkielinen puhetulkkaus.

klo 12–12.30 Kuurojen rikollisuus, Salla Fagerström

klo 12. 30–13 Aarne ja Inga Ketun rakkaustarina, Anne Sjöroos

klo 13–13.30 Toimittajien haastattelu, vetäjänä Netta Keski-Levijoki, verkkoyleisöllä mahdollisuus kysyä ja kommentoida

TAUKO