Jaana Aaltonen valittiin Kuurojen Maailmanliiton hallitukseen

Kuurojen Maailmanliiton yleiskokous järjestettiin 9.-10.7.2023 Jejussa, Etelä-Koreassa. Ehdolla maailmanliiton hallitukseen oli yhteensä 14 ehdokasta, heidän joukossaan oli myös Suomen Kuurojen Liiton hallituksen puheenjohtaja Jaana Aaltonen.

Aaltonen kahmaisi ehdokkaista eniten ääniä ja tuli valituksi hallitukseen kaudelle 2023-2027.

Kuurojen Maailmanliiton puheenjohtajana jatkaa Joseph Murray (USA) ja varapuheenjohtajana Kasper Bergmann (Tanska). Muut hallituksen jäsenet ovat Aaltosen lisäksi Florjan Robja (Albania), Shirley Liu (Australia), Francesco Folino (Kanada), Hjördis Haraldsdottir (Islanti), Angelo R. Cagnazzo (Italia), Victoria Manning (Uusi-Seelanti), Bruno Druchen (Etelä-Afrikka) ja Juan Angel de Gouvela (Venezuela).

Kuurojen Liitto ry toivottaa Jaana Aaltoselle onnea ja menestystä luottamustehtävässään kuurojen ja viittomakielisten oikeuksien hyväksi maailmanlaajuisesti.