I breathe, dream and live for the Deaf Community and full human rights. Vote Jaana Aaltonen for the WFD Board 2023!

Jaana Aaltonen ehdolla Kuurojen Maailmanliiton hallitukseen

Kuurojen Liiton hallituksen puheenjohtaja Jaana Aaltonen asettuu tämän vuoden Kuurojen Maailmanliiton yleiskokouksessa ehdolle WFD hallituksen jäseneksi.

Jaana Aaltonen haluaa vaikuttaa Kuurojen Maailmanliiton (World Federation of the Deaf, WFD) hallituksessa erityisesti kolmeen asiaan:

• Kuurojen lasten oikeuteen viittomakieliseen koulutukseen
  • Kuurojen naisten oikeuksiin
  • Kuurojen yhteisön moninaisuuteen

Kaikilla näillä alueilla Jaana Aaltonen haluaa tukea, edistää ja parantaa yhdenvertaisuutta.

Aaltonen toivoo, että voisi yhdessä hallituksen kanssa kehittää sekä nykyistä WFD:n strategiaa että toista kuurojen ihmisoikeuksien toteutumista edistävää strategiaa. Tämä voidaan saavuttaa tehokkaalla yhteistyöllä WFD:n jäsenjärjestöjen eli kansallisten kuurojenliittojen, Yhdistyneiden Kansakuntien ja muiden sidosryhmien kanssa.

Hengitän, haaveilen ja elän kuurojen yhteisön ja täysimääräisten ihmisoikeuksien puolesta.

Katso lisää Jaanan kampanjasivulta!

Kuurojen Maailmanliiton yleiskokous

Kuurojen Maailmanliiton hallitus koostuu puheenjohtajasta, varapuheenjohtajasta ja yhdeksästä hallituksen jäsenestä. Puheenjohtajaehdokkaana on yksi nimi, kuten myös varapuheenjohtajaehdokkaana. Hallituksen jäsenten paikkoihin on ehdolla yhteensä 14 ehdokasta.

Kuurojen Maailmanliiton yleiskokous pidetään Etelä-Korean Jejussa 9.-10.7.2023. Suomen Kuurojen Liiton edustajina ovat Jaana Aaltonen ja Mari Virtanen. Lisäksi Kuurojen Liiton toiminnanjohtaja Markku Jokinen on paikan päällä.

Yleiskokouksen jälkeen alkaa Kuurojen Maailmankongressi 11.-15.7.2023. teemana ”Securing Human Rights in Times of Crises”, joka on vapaasti suomennettuna ”Ihmisoikeuksien turvaaminen kriisiaikoina”. Jaana Aaltonen ja Mari Virtanen tulevat päivittämään kongressitunnelmia Kuurojen Liiton Facebookiin.