Kuva: NDFU - Norges Døveforbunds Ungdom
Nuoret, Aikuiset Leirit, Nuorisotyön tapahtumat

Pohjoismainen nuorten leiri 2024 (18-30-vuotiaille)

Pohjoismainen nuorten leiri, NUL, järjestetään sittenkin tänä vuonna! Alun perin leirin piti olla Suomessa, mutta se jouduttiin perumaan taloudellisten haasteiden vuoksi. Norja on ilmoittanut ottavansa vastuun tämän vuoden leirin järjestämisestä.

Tämä vuosi on erityinen, sillä NUL juhlii 70-vuotispäiväänsä. Ensimmäinen pohjoismainen nuorten leiri järjestettiin Elverumissa vuonna 1954. Norja onkin valinnut Elverumin tämän vuoden leiripaikaksi, jotta voimme juhlistaa siellä tätä merkkivuotta.

Elverum Folkehøgskole on kaunis paikka, jossa on uintimahdollisuus sekä runsaasti tilaa monenlaisille yksilö- ja ryhmätoiminnoille. Voit lukea lisää osoitteessa www.elverumfhs.no. Elverum sijaitsee 1,5–2 tunnin matkan päässä Oslon lentokentältä, Gardermoenista.

Teemaviikko täynnä elämyksiä

Tämän vuoden leirin teemana on ”The Jubilee Week” eli juhlaviikko, jolloin käsitellään leirin 70-vuotista historiaa. Tarjolla on monia jännittäviä leirin historiaan liittyviä aiheita sekä teemaan sopivia aktiviteetteja. Leirillä on paljon muutakin hauskaa ohjelmaa kuten ongelmanratkaisua ja itsetuntemusta edistäviä aktiviteetteja, aamusta iltaan!

Jokaisesta pohjoismaasta pääsee enintään kymmenen 18–30-vuotiasta osanottajaa. Leiri on tarkoitettu viittomakieltä käyttäville kuuroille ja kuulovammaisille nuorille.

Ilmoittautumisen määräaika on 12. kesäkuuta 2024. Kuurojen Liitto ei tällä kertaa ota vastaan ilmoittautumisia, vaan sinun tulee ilmoittautua suoraan leirin järjestäjälle (NDFU).

Lisätiedot ja tarkempi ohjelma tulevat 13.6. jälkeen.

Kuurojen Liitto ei vastaa muutoksista. Seuraathan järjestäjän omaa tiedotusta.

Pohjoismainen nuorten leiri 2024 (18-30-vuotiaille)

Elverum folkehøgskole, Strandbygdvegen, Elverum, Norja

Lisätietoja tapahtumasta