Tule leireille töihin

Nuorisotyön ikimuistoisia leirejä järjestetään sekä Suomessa että ulkomailla 7-12-vuotiaille, 13-17-vuotiaille ja 18-30-vuotiaille.

Jos olet yli 18-vuotias, aktiivinen, oma-aloitteinen, tunnet kuurojen ja viittomakielisen kulttuurin sekä hallitset suomalaisen/suomenruotsalaisen viittomakielen, voit hakea leirille töihin!

Leirityöntekijöiden tehtävät

Lähikuva iloisesta reppuselkäisestä lego-ukkelista, jolla on kädessä kartta ja kompassi.

Leirinjohtaja

Leirinjohtajan työnkuva on monipuolinen ja vastuullinen. Leirinjohtaja suunnittelee, organisoi ja johtaa leiritoimintaa. Hän on vastuussa leirin turvallisuudesta, ohjelman sujuvuudesta ja osallistujien hyvinvoinnista. Lisäksi leirinjohtaja johtaa ja ohjaa leirityöntekijöitä, huolehtii budjetista ja resurssien hallinnasta sekä toimii yhteyshenkilönä vanhempiin.

Leirinjohtajan työ vaatii hyviä organisointi- ja johtamistaitoja, kykyä toimia paineen alla sekä vahvaa vuorovaikutus- ja ongelmanratkaisukykyä.

Leirin ohjaaja

Leiriohjaajan työnkuva voi vaihdella leirin tyypistä ja suuruudesta riippuen, mutta yleisesti ottaen se sisältää monia vastuita. Tehtäviin voi kuulua ohjelman suunnittelua, aktiviteettien järjestämistä, turvallisuudesta huolehtimista, yöpöllönä toimista, leiriläisten ohjaamista ja valvomista, sekä yleistä leirielämän hallintaa.

Leiriohjaajan tulee myös luoda positiivinen ja turvallinen ympäristö leiriläisille, toimia tiimin jäsenenä muiden työntekijöiden kanssa, ja tarvittaessa olla yhteydessä leiriläisten vanhempien kanssa.

Henkilökohtainen avustaja

Autamme tarvittaessa huoltajia etsimään henkilökohtaista avustajaa verkostojemme kautta. Henkilökohtaisen avustajan työnkuva riippuu avustettavasta: joku kaipaa rohkaisua sosiaalisissa tilanteissa ja toinen tarvitsee tukea arjen askareissa. Tarkemmat työnanto-ohjeet saa huoltajilta.

Kuurojen Liitto ei maksa henkilökohtaisen avustajan palkkaa, vaan hyvinvointialue.

Vapaaehtoistyöntekijä kansainvälisille leireille

Haemme viittomakielisiä vapaaehtoistyöntekijöitä ulkomailla pidettäville kansainvälisille leireille. Maksamme vapaaehtoistyöntekijän matka- ja majoituskulut, ja verovapaata päivärahaa.

Vetäjiltä toivotaan hyvää kielitaitoa pystyäkseen toimimaan esim. hätätilanteessa ja tukeakseen suomalaisia osallistujia tarpeen tullessa. Vapaaehtoisen työnkuvaan kuuluu suomalaisten lasten ja nuorten kanssa matkustamista, heidän tukemistaan mm. kansainvälisessä viittomisessa, yhteydenpitoa vanhempiin, aktiviteetteihin osallistumista sekä muita leirin aikana tulevia työtehtäviä, esimerkiksi pienryhmän tukemista.

Hae leireille töihin

Liitäthän hakemukseen mukaan ansioluettelosi (CV). Voit myös lähettää sen nuorisosihteeri Monika Hämälälle s-postitse: monika.hamala@kuurojenliitto.fi.

Katso myös nämä

Voit hakea myös kursseille töihin

Kuurojen Liitto järjestää vuosittain noin kymmenen vertaistukitoiminnan kurssia. Kurssien sisällöt vaihtelevat perhekursseista aikuisten ja lasten omiin kursseihin.

Tutustu kurssityöntekijöiden tehtäväkuvauksiin!

Kuurojen Liiton nuorisotyö

Kiinnostavatko leirit ja tapahtumat? Haluatko tutustua uusiin ihmisiin? Tule mukaan nuorisotyön toimintaan!

Hyppää suoraan sinua kiinnostavaan aiheeseen alla olevista pikalinkeistä:

Tule mukaan vapaaehtoiseksi!

Kuurojen Liitto järjestää monenlaista toimintaa, jossa sinun kaltaisiasi viittomakielisiä ja viittomakielen taitoisia vapaaehtoisia tarvitaan! Voit tehdä vapaaehtoistyötä kuurojen seniorien sekä lasten ja nuorten kanssa, auttaa viittomakielisissä kulttuuritapahtumissa, kouluttautua digituen alueelliseksi vertaisohjaajaksi tai lähteä mukaan oman alueesi kuurojenyhdistyksen toimintaan.

Katso, missä kaikessa voit olla mukana!