Tule kursseille töihin

Kuurojen Liitto järjestää vuosittain noin kymmenen vertaistukitoiminnan kurssia. Kurssien sisällöt vaihtelevat perhekursseista aikuisten ja lasten omiin kursseihin.

Jos olet yli 18-vuotias, aktiivinen, oma-aloitteinen, tunnet kuurojen ja viittomakielisen kulttuurin sekä hallitset suomalaisen/suomenruotsalaisen viittomakielen, voit hakea kurssille töihin!

Kurssityöntekijöiden tehtävät

Nainen kirjoittaa muistiinpanoja.

Kurssinjohtaja

Kurssinjohtajan työnkuva on monipuolinen ja vastuullinen. Johtaja suunnittelee, organisoi ja johtaa kurssia. Hän ovat vastuussa kurssin turvallisuudesta, ohjelman sujuvuudesta ja osallistujien hyvinvoinnista. Lisäksi johtaja johtaa ja ohjaa kurssityöntekijöitä, huolehtii budjetista ja resurssien hallinnasta sekä toimii yhteyshenkilönä vanhempiin (lasten ja nuorten kurssit).

Johtajan työ vaatii hyviä organisointi- ja johtamistaitoja, kykyä toimia paineen alla sekä vahvaa vuorovaikutus- ja ongelmanratkaisukykyä.

Ohjaaja

Ohjaajan työnkuva voi vaihdella kurssin tyypistä ja suuruudesta riippuen, mutta yleisesti ottaen se sisältää monia vastuita.

Tehtäviin voi kuulua ohjelman suunnittelua, aktiviteettien järjestämistä, turvallisuudesta huolehtimista, yöpöllönä toimimista, kurssilaisten ohjaamista sekä yleistä kurssielämän hallintaa.

Ohjaajan tulee myös luoda positiivinen ja turvallinen ympäristö kurssilaisille, toimia tiimin jäsenenä muiden työntekijöiden kanssa, ja tarvittaessa kommunikoida lasten ja nuorten vanhempien kanssa.

Hae kursseille töihin

Liitäthän hakemukseen mukaan ansioluettelosi (CV). Voit myös lähettää sen kurssisuunnittelija Maija Pulkkiselle s-postitse: maija.pulkkinen@kuurojenliitto.fi.

Katso myös nämä

Voit hakea myös leireille töihin

Nuorisotyön ikimuistoisia leirejä järjestetään sekä Suomessa että ulkomailla 7-12-vuotiaille, 13-17-vuotiaille ja 18-30-vuotiaille.

Tutustu leirityöntekijöiden tehtäväkuvauksiin!

Kuurojen Liiton vertaistukitoiminta

Hyvinvointia ja vertaistukea arkeen – ja paljon hyvää mieltä! Niitä saat monipuolisilta vertaistukikursseiltamme, joita olemme järjestäneet jo yli 40 vuoden ajan.

Lue lisää vertaistukitoiminnan kursseista!

Tule mukaan vapaaehtoiseksi!

Kuurojen Liitto järjestää monenlaista toimintaa, jossa sinun kaltaisiasi viittomakielisiä ja viittomakielen taitoisia vapaaehtoisia tarvitaan! Voit tehdä vapaaehtoistyötä kuurojen seniorien sekä lasten ja nuorten kanssa, auttaa viittomakielisissä kulttuuritapahtumissa, kouluttautua digituen alueelliseksi vertaisohjaajaksi tai lähteä mukaan oman alueesi kuurojenyhdistyksen toimintaan.

Katso, missä kaikessa voit olla mukana!