Tekstitys: Suomi
Muut

Kuurojen Liitto Pride 2023 -tapahtumassa

Kuurojen Liitto on tänä vuonna Pride 2023 -tapahtuman yhteisökumppani! 🏳️‍🌈

Olemme mukana Helsinki Pride-marssilla lauantaina 1.7. ja liitolla on oma slotti, johon toivotamme viittomakieliset tervetulleiksi! Kulkueen alku muodostetaan ryhmistä, organisaatioista ja yrityksistä. Kulkueen hännässä on tilaa yksityishenkilöille, jotka voivat liittyä iloisen kulkueen mukaan.

Pride-kulkueen kokoontuminen alkaa klo 11:00 alkaen Senaatintorilla. Kulkue lähtee liikkeelle klo 12:00. Otattehan huomioon, että kulkueessa on paljon ihmisiä ja siksi kulkueen eteneminen on paikoittain hidasta, varsinkin lähdössä. Kulkue lähtee Senaatintorilta ja päättyy Kaivopuistoon.

Kuurojen Liiton kävelyblokin numero on 7, joka tarkoittaa, että edessämme kulkee Forum -rekka. Katso oheisesta karttakuvasta kokoontumisalueemme, joka on merkitty mustalla tähdellä.

Kulkueesta

Kulkue tulee muodostumaan tänä vuonna 15 rekasta ja yli sadasta ennakkoon ilmoittautuneesta ryhmästä, organisaatiosta ja yrityksestä. Joukkoon tulee tottakai liittymään paikan päällä tuhansia henkilöitä.

Kulkueen reitti: Senaatintori > Aleksanterinkatu > Mannerheimintie > Pohjoisesplanadi > Fabianinkatu > Eteläinen Makasiinikatu > Kasarmikatu > Neitsytpolku > Kaivopuisto. Kulkueen reitin pituus on noin 2,8 km.

Kulkueen jälkeen

Marssin jälkeen on vapaamuotoinen kokoontuminen Kaivopuistossa. Kuurojen Liitto ei vastaa marssin jälkeisestä ohjelmasta.

Viittomakielialan Osuuskunta Via toteuttaa yhteistyössä Helsinki Priden kanssa puistojuhlan lavaohjelman tulkkauksen suomalaiselle viittomakielelle. Lisäksi viittomakielinen artisti Silja Ruonala esittää viitotun käännöksensä musiikkiesityksestä.

Nähdäänkö marssilla? 🌈

Kuurojen Liitto Pride 2023 -tapahtumassa

Senaatintori, Helsinki, Suomi

Lisätietoja tapahtumasta