Tekstitys: Ei tekstitystä
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Seniorien jälleennäkeminen Turussa

Ystävät ja tutut sekä heidän jälleennäkemisensä olivat merkittävin asia 18. kuurojen seniorien kulttuuritapahtumassa Turussa 17.-19. toukokuuta. Säät hellivät osallistujia ja Sigyn-sali pullisteli osallistujista.

Ohjelma oli perinteinen monenlaisine soolo- ja ryhmäesityksineen. Esityksiä oli vaihtelevasti kerronnasta näytelmään ja kuorosta runoihin. Esityksissä oli havaittavissa paljon huumoria ja vanhojen aikojen muisteluja, mutta myös uusien ideoiden kokeilua. Lisäksi olivat tietokilpailut, juhlaillallinen ja paneelikeskustelu. Aulassa oli myös nähtävillä värikkäitä kädentaito-, valokuvaus- ja kuvataidetöitä. Välillä tapahtumaa väritti espanjalainen The Maloes Show, jonka esiintyjät ovat tuttuja sosiaalisesta mediasta.

Hienon tapahtuman järjestivät yhteistyössä Kuurojen Liiton kulttuurituotantoTurun Kuurojenyhdistys ry ja paikalliset vapaaehtoiset. Tapahtumaa tukivat Turun kaupunki ja TAIKE.

Turun Kuurojenyhdistyksen puheenjohtaja Johan Pallari kehui järjestäjien ja noin 30 vapaaehtoisen yhteistyön sujuneen erittäin hyvin. Tapahtumassa oli reilusti yli 400 kävijää.

Seuraava seniorien kulttuuritapahtuma järjestetään vuonna 2021 Tampereella.

Voittajat:
Henkilökohtainen tietokilpailu: Jari Varis, Kuopion kuurojen yhdistys
Joukkuetietokilpailu: Tampereen Viittomakieliset ry
Paras kuvataidetyö: Soini Suni, Helsingin kuurojen yhdistys
Paras kädentaitotyö: Juri Anderson
Paras valokuvaustyö: Irma Uusimäki, Finlandssvenska Teckenspråkiga r.f.
Paras sooloesitys: Senni-Ilona Virkkunen, Helsingin kuurojen yhdistys
Paras ryhmäesitys: Helsingin kuurojen yhdistys

Seniorien kulttuuritapahtuman esitykset julkaistaan myöhemmin syksyllä Viittomakielisessä kirjastossa. Lisäksi Kuurojen Videon asiakkaille on tulossa kooste kulttuuritapahtumasta ja seuraavaan Kuurojen Lehteen on tulossa tapahtumajuttu.