Kuurojen lehden kansi

Kuurojen lehti 3/2020 on ilmestynyt

Kuurojen lehti numero 3/2020 on ilmestynyt. Kuten aina, lehti tarjoaa sekä tietoa että viihdettä ja mielenkiintoisia henkilöhaastatteluja.

Kuurojen Liitto lanseerasi vuonna 2017 yhdistysohjelman, jonka tarkoituksena on elvyttää ja voimaannuttaa yhdistystoimintaa. Kerromme lehdessä, miltä tilanne näyttää nyt ja kuinka Riihimäen Kuurot on onnistunut elvyttämään toimintansa. Lisäksi Kehu & Kiitos -palstan toisessa osassa nostetaan parrasvaloihin yksi ahkera yhdistystoimija.

Perhesuhteita esittelevässä sarjassa pääsevät ääneen isä ja poika: Petri Engman, 53 ja Eemeli Engman, 26. Isälle on ollut tärkeää, että hänen kuulevat lapsensa osaavat viittomakieltä.

Minun tarinani -sarjassa Maija Koivisto avaa yhteiskunnallisen aktivisminsa syitä ja vaikuttamisen tapoja. Hän haluaa omilla teoillaan muuttaa maailmaa paremmaksi. Urapolku-palstalla puolestaan Kalle Juusti kertoo, kuinka mehiläistenhoidon harrastuksesta tuli hänelle työ. Nykyään Juustilla on oma yritys ja kolme miljoonaa työntekijää (mehiläistä).

Lisäksi lehdessä kerrotaan pietarsaarelaisen Emil Hellören (1914–1991) ihmeellisistä seikkailuista maailmalla. Mukana on myös kuvia hänen matkoiltaan, muun muassa Berliinin olympialaisista vuodelta 1936.

Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä Kuurojen lehti on liiton järjestöjulkaisu ja viittomakielisten aikakaus– ja mielipidelehti.