Tekstitys: Suomi

Häirintäyhdyshenkilökoulutuksesta työkaluja häirinnän torjumiseen

Kuurojen Liiton nuorisotyö järjesti kaikille kiinnostuneille häirintäyhdyshenkilökoulutuksen Valkeassa talossa 26.11.

Häirintäyhdyshenkilö on tukihenkilö, jonka puoleen voi kääntyä, mikäli kokee tulleensa häirityksi. Koulutus järjestettiin nuorisokokouksen yhteydessä marraskuun lopussa, ja siihen osallistui 14 nuorta. Katso oheiselta videolta nuorten ajatuksia, video on tekstitetty suomeksi.

Koulutus toteutettiin liiton nuorisotoimikunnan toiveesta, sillä jossain nuorisotapahtumissa oli koettu häiritsevää käytöstä. Koulutuksen myötä nuorisotyöntekijöillä ja nuorilla tulee olemaan paremmat keinot puuttua häirintään.

Häirintäyhdyshenkilökoulutusta on toivottu myös muille kohderyhmille, ja liitto pyrkii toteuttamaan toiveen ensi vuoden aikana. Seuraa tiedotusta kanavillamme.