Uusi nuorisotoimikunta!

Uusi nuorisotoimikunta valittiin – nuorisotyön tunnustuspalkinto Henna Syrjälälle

Kuurojen Liiton nuorisotyön nuorisokokous 2022 järjestettiin Valkeassa talossa 26. marraskuuta.

Kokouksessa mm. esiteltiin nuorisotyön edellisen vuoden toiminnan katsaus sekä pohdittiin linjauksia ja evästyksiä tulevaan toimintasuunnitelmaan. Kokouksessa valittiin lisäksi uusi nuorisotoimikunta.

Uusi nuorisotoimikunta:

Jonas Kemppi 2023, puheenjohtaja
Lauri Luoma 2023
Juuso Ojala 2023
Atte Saastamoinen 2023
Eelis Seilola 2023-2024
Emmi Mäki-Latvala 2023-2024
Nicholas Worseck 2023-2024

Nuorisotoimikunnasta jäivät pois erovuorossa olleet puheenjohtaja Monika Hämälä ja jäsenet Maija Lindström, Laura Laht ja Roberta Rajala.

Nuorisotyön kunnianosoitus

Nuorisokokouksessa jaettiin myös vuosittainen kunnianosoitus lasten ja nuorten toiminnassa ansioituneelle vapaaehtoiselle.

Kuurojen Liiton nuorisotoimikunta myönsi vuoden 2022 kunnianosoituksen Henna Syrjälälle arvokkaasta ja inspiroivasta vapaaehtoistyöstään Jyväskylän ja Keski-Suomen alueen lasten ja nuorten hyväksi. Katso tästä video kunnianosoituksen myöntämisestä!

Nuorisotoimikunta kiitti perusteluissaan Henna Syrjälää mm. seuraavin sanoin:

Hän kohtaa jokaisen lapsen suurella arvostuksella, suurella lämmöllä ja ilolla, luoden tapahtumiin matalan kynnyksen osallistua. Lapset ilahtuvat Hennan tapaamisesta ja haluavat pysähtyä myös kadulla juttelemaan hänen kanssaan. Syrjälä on aidosti kiinnostunut lasten ja nuorten asioista ja hänellä on aina aikaa jutella heidän kanssaan.

Syrjälän järjestämien arvokkaiden tapahtumien myötä lapset ja nuoret ovat saaneet tilan ja paikan kokoontua yhteen. Säännölliset tapaamiset selkeästi vahvistavat viittomakieltä omaksuvien lasten identiteettiä ja tukevat heidän kasvuaan nuoriksi ja aikuisiksi. Syrjälän vapaaehtoistyö on näin ollen ollut eheyttävää ja koko viittomakielistä yhteisöä vahvistavaa.

Lämpimät onnittelut Hennalle!