Tekstitys: Suomi

Aluetyö tiedottaa muutoksista – kesätauko 17.6.-18.8.

Aluetyöntekijöiden vastuualueissa on tapahtunut muutoksia. Lisäksi digituki on nyt osa palveluohjausta ja järjestö- ja vapaaehtoistoimintaa.

Aluetyö kesällä

Tänä kesänä aluetyö on poikkeuksellisesti pitkällä kesätauolla kahden kuukauden ajan 17.6.-18.8.2024 lomautuksista johtuen.

Muutoin palvelemme kesällä etäyhteyksin. Tapaamisia voi sopia joko viestillä tai videoviestillä suoraan aluetyöntekijän kanssa.

Aluetyön työntekijät ovat tavoitettavissa ennen 17.6. alkavaa kesätaukoa seuraavasti:

Viikko 23      Rita Auroila, Susanna Helminen, Mervi Nevalainen (ei ole tavoitettavissa 7.6.), Juha Oksanen ja Asta Tikkanen

Viikko 24      Rita Auroila, Susanna Helminen, Heli Mikkola, Mervi Nevalainen, Juha Oksanen ja Asta Tikkanen

Aluemuutoksia

Aluetyössä on jatkossa kaksi toimialuetta: viittomakielinen palveluohjaus ja järjestö- ja vapaaehtoistoiminta. Palveluohjauksen alueet ovat nyt seuraavat:

• Aluetyöntekijä Heli Mikkolan vastualueet ovat nyt Pirkanmaa, Satakunta ja Varsinais-Suomi.
  • Kanta-Häme on nyt siirretty aluetyöntekijä Rita Auroilan vastuualueelle. Kanta-Hämeen lisäksi Auroila jatkaa alueilla Etelä-Karjala, Kymenlaakso ja Päijät-Häme.
  • Koko Uusimaa kuuluu nyt aluetyöntekijä Mervi Nevalaisen vastuualueeseen.
  • Ensi syksynä Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa ja Pohjanmaa siirretään aluetyöntekijä Asta Tikkasen vastuualueeseen Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan lisäksi.
  • Aluetyöntekijä Susanna Helmisen alue on sama kuin ennen eli Etelä-Savo ja Keski-Suomi. Samoin aluetyöntekijä Juha Oksasen alue Pohjois-Karjala ja Pohjois-Savo pysyy ennallaan.
  • Lapin aluetyöntekijä Anni-Mari Kurth työskentelee nyt osa-aikaisesti.

Osa alueilla olevista kunnista voi maatieteellisistä syistä kuulua toiselle aluetyöntekijälle. Esimerkiksi Keski-Suomessa oleva Jämsä kuuluu Rita Auroilan vastuualueelle.

Tulossa digiryhmätapaamisia

Digituen palvelua muutetaan siten, että jatkossa se on osa sekä aluetyöntekijöiden palveluohjausta että järjestö- ja vapaaehtoistoimintaa. Tulossa on digiryhmätapaamisia, joissa vapaaehtoiset antavat tukea digitaitoihin.

Jos olet kiinnostunut ensi vuoden 2025 digiryhmätapaamisista tai vapaaehtoisesta digiohjauksesta, ole yhteydessä vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Aliisa Lehtoseen.

Yhteystiedot syksyllä

Alueet/aluetyöntekijöiden yhteystiedot 18.8. jälkeen:

Uusimaa
Mervi Nevalainen 040 592 4769, sähköposti mervi.nevalainen@kuurojenliitto.fi
(lomalla 4.-9.9.)

Etelä-Karjala, Kanta-Häme, Kymenlaakso ja Päijät-Häme
Rita Auroila 040 025 7974, sähköposti rita.auroila@kuurojenliitto.fi
(lomalla 5.-30.8.)

Pirkanmaa, Satakunta ja Varsinais-Suomi
Heli Mikkola 040 047 6127, sähköposti heli.mikkola@kuurojenliitto.fi

Etelä-Savo ja Keski-Suomi
Susanna Helminen 040 065 4769, sähköposti susanna.helminen@kuurojenliitto.fi
(lomalla 23.-29.9.)

Pohjois-Karjala ja Pohjois-Savo
Juha Oksanen vain tekstiviestit 040 067 0110, sähköposti juha.oksanen@kuurojenliitto.fi

Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa, Pohjanmaa ja Pohjois-Pohjanmaa sekä Kainuu
Asta Tikkanen 050 548 8165, sähköposti asta.tikkanen@kuurojenliitto.fi

Lappi
Anni-Mari Kurth (osa-aikainen työ) 040 020 3533, anni-mari.kurth@kuurojenliitto.fi

Tarvittaessa voi ottaa yhteyttä Asta Tikkaseen.

Järjestö- ja vapaaehtoistoiminta

Aliisa Lehtonen vain tekstiviestit 044 752 5261 , sähköposti aliisa.lehtonen@kuurojenliitto.fi
kaveritoiminta, vapaaehtoisten koordinointi, seniorien etätilaisuuksien ja seniorityöryhmän yhteyshenkilö

Iina Uhlenius vain tekstiviestit 044 752 5256, sähköposti iina.uhlenius@kuurojenliitto.fi
järjestötoiminta, yhdistystoimijoiden neuvonta ja etäyhdistysiltojen yhteyshenkilö

Kaikkien työntekijöiden yhteystiedot löytyvät myös oheisesta linkistä sekä Teksti-TV:n sivulta 560. Aluetyö tiedottaa ajankohtaisista asioista myös Facebook-sivullaan: Kuurojen Liiton Aluetyö.

Toivotamme hyvää kesää kaikille!