Tekstitys: Suomi

Tekstipuhelupalvelun jatko uhattuna

Viittomakieli- ja vaikuttamistyön johtaja Kaisa Alanne bloggaa tekstipuhelupalvelun tilanteesta. Palvelun tulevaisuus on tämän vuoden jälkeen avoinna.

Tekstipuhelupalvelu (TPP) siirtyi Kuurojen Liiton vastuulle vuoden 2020 alusta. Tavoitteena on 3 vuoden siirtymäajan jälkeen, että tekstipuhelupalvelun tai vastaavan palvelun toteutus siirtyy viranomaisten vastuulle.

Palvelua on jouduttu rahoitussyistä supistamaan, mikä asiakaskyselyn mukaan on koettu turvallisuudentunnetta heikentäväksi ja yhdenvertaisuuden vastaiseksi.

Toistaiseksi palvelun jatkolle ei ole löytynyt ratkaisua, ja sen tulevaisuus on nyt vaakalaudalla. Kuurojen Liitto jatkaa neuvotteluja eri tahojen kanssa, ja tiedotamme asian edistymisestä verkkosivuillamme.

Tekstipuhelupalvelun ohjausryhmä kerää parhaillaan palautetta tekstipuhelupalveluun liittyen, kyselyyn pääset tästä.