Anne Sjöroos ja Salla Fagerström viittovat yhdessä Rivien välissä

Kuurojen lehden toimittajat livenä – Rivien välissä 2

Sinulla on mahdollisuus nähdä livenä kerrottua, viitottua journalismia torstaina 10.2. kello 18–19.30. Kuurojen lehti järjestää toista kertaa Rivien välissä -tapahtuman.

Ensimmäinen Rivien välissä -etätapahtuma 14.2.2021 sai hyvää palautetta ja toiveita jatkosta, jotka Kuurojen lehti nyt toteuttaa. Rivien välissä 2 -tapahtuman aloittaa toimittaja Salla Fagerström, joka on selvittänyt Lapissa vuonna 1983 kadonneen Arvi Piiraisen kohtaloa. Sallan selvitystyöhön on jo voinut kurkistaa Kuurojen lehden Facebook-ryhmässä. Toisena esiintyy toimittaja Anne Sjöroos, joka kertoo edesmenneen yhdistysaktiivi Sylvi Frimanin tarinan.

Samoista aiheista julkaistaan artikkelit Kuurojen lehdessä 1/2022, joka ilmestyy maaliskuun puolessa välissä.

Esitysten jälkeen Teresa Tiainen haastattelee toimittajia esityksen ja lehtijutun tekemisestä. Miten aihe valittiin? Miten aineistoa kerättiin juttua varten? Katsojilla on mahdollisuus lähettää kysymyksiä tapahtuman aikana.

Rivien välissä -esityksiä voi seurata etänä verkon kautta suorassa lähetyksessä. Olitpa missä tahansa, klikkaa torstaina 10.2. klo 18 suora lähetys päälle. Linkki löytyy 10.2. sekä Kuurojen Liiton että Viittomakielisen kirjaston verkkosivulta ja Kuurojen lehden Facebook-ryhmästä.

Viittomakielisessä tapahtumassa on suomenkielinen puhetulkkaus. Suora lähetys tehdään yhteystyössä Viittomakielisen kirjaston kanssa.

Tapahtuman idea on lähtöisin Helsingin Sanomien Musta laatikko -esityssarjasta, jossa toimittajat ja kuvaajat ovat nousseet Kansallisteatterin lavalle vuodesta 2016 saakka.