Mies istuu yksin penkillä
Seminaarit

Webinaari: Iäkkäiden viitottu yksinäisyys ja kuulonäkövammaisten kohtaaminen

Millaista on viittomakielisten iäkkäiden ihmisten kokema yksinäisyys?

Kuinka kohtaat kuulonäkövammaisen tai kuurosokean ihmisen?

Etäyhteydellä verkossa toteutettavassa webinaarissa käydään läpi Vanhustyön keskusliiton Ystäväpiiri-toiminnassa tämän vuoden aikana toteutetun Viitottu yksinäisyys -selvityksen taustaa sekä haastattelutuloksia viittomakielisten iäkkäiden ihmisten yksinäisyyden kokemuksista. Tilaisuudessa käsitellään myös kuulonäkövammaisten ja kuurosokeitten ihmisten kohtaamisen mahdollisuuksia ja tapoja vuorovaikutukseen.

Webinaari on suunnattu viittomakielisten ja kuulonäkövammaisten ihmisten kanssa työskenteleville, palveluyksiköiden työntekijöille, seurakunnan työntekijöille, avustajille, tukihenkilöille sekä kaikille aistivamma-alalla työskenteleville ja aiheesta kiinnostuneille. Tilaisuudessa on yleistulkkaus sekä suomeksi että suomalaisella viittomakielellä. Lämpimästi tervetuloa tilaisuuteen!

Ohjelma:

13.00 Alkusanat
13.05 Viitottu yksinäisyys. Maria Kursi, Viitottu yksinäisyys- selvityksen koordinaattori, Vanhustyön keskusliitto
13.35 Tauko
13.40 Kuulonäkövammaisen ja kuurosokean kohtaamisen mahdollisuuksia – tulenko huomatuksi?
Riitta Lahtinen, KT, Kommunikaatiopäällikkö ja Sanna Nuutinen, kommunikaatiotyöntekijä, Suomen Kuurosokeat ry
14.10 Loppusanat

Kuurojen Liitto ei vastaa muutoksista. Seuraathan järjestäjän omaa tiedotusta.

Lisätietoja tapahtumasta

Tapahtuman tulkkaus: