Nuorisotoimikunta

Kesto: 1:40

Nuorisotoimikunta 2021 esittäytyy

Kuurojen Liiton nuorisotyön tukena toimii nuorisotoimikunta. Nuorisotoimikunta ottaa kantaa ajankohtaisiin asioihin ja osallistuu liiton vaikuttamistyöhön.

Ota rohkeasti yhteyttä nuorisotoimikuntaan ja esitä ideoitasi! Sähköpostiosoitteemme on nuorisotoimikunta@kuurojenliitto.fi.

Monika Hämälä

Monika Hämälä, nuorisotoimikunnan puheenjohtaja

NTK:n puheenjohtaja Monika Hämälä täällä! Opiskelen nyt sosiaalialaa viimeistä vuotta. Seuraan yhteiskunnallista keskustelua, hellin kissojani ja pelaan koripalloa vapaa-ajallani. Mielestäni yhdenvertaisuuden toteutuminen on voitto kaikille ja pyrin edistämään sitä. Nuorisotyö on lähellä sydäntäni vertaistuen vuoksi ja leireillä konkretisoituu, miten tärkeä vertaistuki on eri puolella asuville viittomakielisille lapsille ja nuorille. Leirikuvat nostavat hymyn kasvoilleni.

Teresa Tiainen

Nimeni on Teresa ja olen toista vuotta nuorisotoimikunnan jäsenenä. Tuon nuorisotoimikuntaan kansainvälistä näkökulmaa, kuuroille nuorille tärkeitä asioita ja ripaus Turkulaisuutta. Vapaa-aikani vietän suurimmilta osin urheilun parissa, luonnossa vaeltaen ja matkustaen. Minulle sydämen asioita ovat myös perhe ja ystävät. Hei sinä, nuori! Kaipaatko juttuseuraa vai haluatko äänesi kuulluksi? Nykäisehän rohkeasti hihasta tai laita viestiä mulle!

Laura Laht

Olen Laura Laht, ammatiltani olen ravintolakokki, jätin kokkihattuni keittiöön, joten aloitin sosionomin opinnot tänä vuonna. Opintojen ohella työskentelen myös erityisavustajana koulussa. Ei hätää, NTK mahtuu vielä kalenteriini! Muutettuni Vantaalle olen ollut mukana PK-seudun nuorten kerhossa, eli NK vuodelta 2020, sitä ennen olin mukana Jykyssä 3 vuoden ajan. Viittomakieliyhteisön aseman parantaminen, tietoisuuden lisääminen ja voimaannuttaminen vievät meidät mukanaan parempaan tulevaisuuteen!

Roberta Rajala

Olen Roberta Rajala, 28-vuotias viittomakielinen kuurosokea. Ylioppilaan ja viittomakielen ohjaajan lisäksi olen utelias pohjanmaalaisverinen seikkailija. Voit bongailla minut mm. pyramidien kammioista, Versaillesin peilisalista ja Ghanan kuurojen koulusta. Nykyään tanssahtelen Turussa, missä tällä hetkellä esikoulussa työskentelyn lisäksi rakastan kalenterini täyttämistä uusilla ja jännillä menoilla, kuten show-tanssitunneilla, erilaisilla manga-, anime ja pelitapahtumilla ja tietysti NTK:lla!

Maija Lindström

Olen Maija Lindström ja ensimmäistä kertaa mukana NTK:ssa! Asun Helsingissä ja opiskelen Helsingin yliopistossa Sosiaalitieteitä. Vuodet 2015-2019 olen asunut ulkomailla ja käynyt kansainvälistä koulua. Käytän sisäkorvaistutteita ja olen oppinut viittomakielen äskettäin. Minulle tärkeitä asioita ovat huonokuuloisten kokemusten puolesta puhuminen sekä antirasismi ja feminismi. Haluaisin kehittää yhdenvertaisuutta ja sitä että eri taustaiset ihmiset osataan huomioida paremmin kuurojen yhteisössä.

Lyhyt raportti viikonlopun KPNN-miitingistä: 🔸 Perjantaina kokoustimme ja vierailimme kaupunginjohtajan vastaanotolla. Lauantaina keskityimme kulttuurifestivaaleihin ja kokoustimme jälleen. Illalla vierailimme…

NUL aka pohjoismaiden nuorisoleirin ajankohta on nyt lyöty lukkoon! Katso videosta, milloin leiri järjestetään. Ootko messissä? 😎

”Coda – kahden maailman välissä” elokuva-tila lauantaina 13.11.2021 klo 16.00! Kuurojen Liitto, Kuuloliitto, LapCI, KLVL tekevät yhteistyössä Kino Tapiolan…