Nuorisotoimikunta

Kuurojen Liiton nuorisotyön tukena toimii nuorisotoimikunta. Nuorisotoimikunta ottaa kantaa ajankohtaisiin asioihin ja osallistuu liiton vaikuttamistyöhön.

Ota rohkeasti yhteyttä nuorisotoimikuntaan ja esitä ideoitasi! Sähköpostiosoitteemme on nuorisotoimikunta@kuurojenliitto.fi.

Milla Pitkänen, nuorisotoimikunnan puheenjohtaja

Olen Milla Pitkänen Jyväskylästä, suomalaisen viittomakielen maisteriopiskelija. Tämä on toinen kauteni NTK:n puheenjohtajana. Mielipuuhani on ratsastus. Olen ollut mukana useissa ohjaus- ja järjestöhommissa. Kiinnostuskohteina ovat lasten ja nuorten osallistaminen ja heidän kokemuksellinen oppiminen. Yhdenvertaisuus, tietoisuus ja mahdollistaminen ovat avainsanojani.

Teresa Tiainen

Olen Teresa Tiainen ja asun Helsingissä. Olen ammatiltani yhteisöpedagogi ja työskentelen järjestötyöntekijänä Suomen kuurojen urheiluliitossa. Urheilu, kuurojen yhteisö ja matkailu ovat minulle sydämen asioita. Lisäksi minulle tärkeää on se, että viittomakielisten lasten ja nuorten oikeuksien toteutumisesta huolehditaan. Ihmisoikeudet kuuluvat jokaiselle!

Tessa Raurala

Olen Tessa Raurala Vantaalta. Olen ollut nuorisotoimikunnan jäsenenä vuodesta 2018. Haluan kehittää viittomakielisten nuorten hyvinvointia sekä Suomessa että kansainvälisellä tasolla. Osaan monien eri maiden viittomakieltä, se on erityistaitoni. 😉 Harrastan myös futsalia. Toivottavasti törmäillään!

Saku-Petteri Lehtonen

Olen Saku-Petteri Lehtonen, NTK:n 3. vuoden jäsen. Liikun Helsingissä ja Mansessa. NTK:n hieno puoli on vaikuttaminen, jotta nuorilla on hauskaa ja tulevaisuus. Kuulun Tammersigniin ja pidän huolta, että vanhoilla ja uusilla jäsenillä on hauskaa Mansessa ja muuallakin! Monipuolinen urheilu ja vegaanius ovat osa elämääni. Törmäillään tapahtumissa!

Juuso Ojala

Olen Juuso Ojala pääkaupunkiseudulta. Olen yrittänyt NTK:aan monta kertaa ja nyt pääsin, jee! Tavoitteena on käyttää kansainvälisen viittomakielen osaamistani ja haluan ehkäistä nuorten kuurojen syrjäytymistä. Harrastukseni ovat museossa ja kirjastossa käynti, ja pantomiimi. Valmistun keväällä kommunikaation ja viittomakielen ohjaajaksi.

Roberta Rajala

Olen Roberta Rajala, 27-vuotias viittomakielinen kuurosokea. Ylioppilaan ja viittomakielen ohjaajan lisäksi olen utelias pohjanmaalaisverinen seikkailija. Voit bongailla minut mm. pyramidien kammioista, Versaillesin peilisalista ja Ghanan kuurojen koulusta. Nykyään tanssahtelen Turussa, missä tällä hetkellä päiväkodissa työskentelyn lisäksi rakastan kalenterini täyttämistä uusilla ja jännillä menoilla, kuten show-tanssitunneilla, erilaisilla manga-, anime ja pelitapahtumilla ja tietysti NTK:lla!

Nuorisotyön tapahtumia

Suurleirin(13-17-vuotiaille) ilmoittautumisaika on venynyt 24.6. asti. Osallistujamäärän raja on nyt 45 koronaviruksen rajoitusten lientymisen vuoksi. Tutki ja ilmoittaudu tästä:…

Nuorisotyö suosittelee lämpimästi katsomaan tätä paneelikeskustelua tärkeästä aiheesta: Black Lives Matter-liike!

Suomen Kuurosokeat järjestää nuorille tapahtuman! Nuorten tapahtuma LUONNOLLISESTI – LUONTO JA ME Aika: 20.-23.8.2020 Paikka: Ylöjärvi, Loma- ja Kurssikeskus…