Tekstitys: Suomi
Kieli: Suomalainen viittomakieli, Suomenruotsalainen viittomakieli

Suurleirillä kulttuurien ja kielten sekamelska

Kuurojen Liiton kesään kuului myös uusi projekti; monen järjestön yhteistyönä järjestetty Suurleiri keskellä Savon erämaata.

Suurleirin järjestäjinä olivat kuulo- ja viittomakielialan järjestöt, kuten Kuuloliitto, Kuurojen Liitto, LapCI, Suomen Kuurosokeat, SKUL, KLVL, Satakieliohjelma ja Kuurojen Palvelusäätiö. Rautavaaraan kokoontui kolmisenkymmentä 13-17 -vuotiasta nuorta ympäri Suomea viettämään elokuista lomaviikkoa. Leirin taustajoukkoina olivat 15 vetäjää, kahdeksan tulkkia ja kaksi kirjoitustulkkia.

Ohjelmistossa oli monenlaisia kesäisiä aktiviteetteja; muun muassa pyöräilyä, uintia, suppailua, suunnistusta, joukkuekilpailuja ja tietenkin jäätelön syöntiä.

Leirin tavoitteina olivat nuorten itsetunnon vahvistaminen, hauskanpito kavereitten kanssa sekä positiivinen kulttuurien ja kielten sekamelska. Videolta voit vilkaista, toteutuivatko Suurleirin tavoitteet?