Kuurojen Liitto logo

Kuurojen Liitto hakee informaatikon sijaista

Kuurojen Liitto ry on viittomakielisten kuurojen etu-, asiantuntija- ja palvelujärjestö.

Liiton erikoiskirjasto, joka sijaitsee Valkeassa talossa, Helsingin Pohjois-Haagassa, on kaikille avoin kokoelma, jonka pääasialliset erikoisalat ovat kuurous ja viittomakielet. Kirjasto toimii myös Kuurojen kansanopiston ja Humanistisen ammattikorkeakoulun (HUMAK) opiskelijakirjastona.

Kuurojen Liitto ry hakee

KOKOPÄIVÄISTÄ INFORMAATIKON SIJAISTA TIETO- JA KIRJASTOPALVELUIHINSA

AJALLE 14.4.2020 -13.4.2021

Informaatikon työtehtäviin kuuluvat pääasiallisesti asiakas- ja tietopalvelu, sekä painetun materiaalin hankinta, kokoelman hoito ja luettelointi. Informaatikko hoitaa Valkeassa talossa sijaitsevan kirjaston lisäksi Humanistisen ammattikorkeakoulun Nurmijärven opiskelijakirjastoa (noin 1-2 päivää viikossa).

Hakijalta edellytetään

• ylempää korkeakoulututkintoa ja informaatiotutkimuksen opintoja
  • kokemusta työskentelystä kirjastossa, primääriluetteloinnista ja tiedonhauista
  • kuvailusääntöjen hallintaa
  • kirjastojärjestelmien tuntemusta (kirjaston käytössä on Koha-järjestelmä)
  • tiedonhaun koulutusta opiskelijoille (opetuskielenä suomi ja myös mahdollisesti englanti)
  • hyviä sosiaalisia- ja vuorovaikutustaitoja
  • kykyä työskennellä joustavasti, itsenäisesti ja vastuullisesti

Aleph-järjestelmän tuntemus ja arkistointikokemus katsotaan eduksi.

Vapaamuotoiset hakemukset palkkatoivomuksineen pyydetään toimittamaan viimeistään 5.4.2020 klo 23.59 osoitteessa: https://www.sympahr.net/public/pq.aspx?15c43df5

Lisätietoja informaatikko Ilona Leppänen: ilona.leppanen(at)kuurojenliitto.fi, tai puhelimitse 30-31.3. klo 8-15 p. +358 40 587 2135.

/**/