Tekstitys: Suomi

Kuurojen Liiton muutosneuvottelut päätökseen

Kuurojen Liiton muutosneuvottelut on saatu päätökseen 2.4.2024. Muutokset koskevat yhteensä 6,8 henkilötyövuotta. Neuvotteluiden lopputuloksena seitsemän henkilön työsuhteet irtisanotaan ja neljän henkilön työsuhteet osa-aikaistetaan. Tämän lisäksi henkilöstöä tullaan lomauttamaan kuukaudeksi. Lomautukset koskevat 28 henkilöä.

Muutosneuvotteluiden taustalla on Kuurojen Liiton heikentynyt talous. Yleinen kustannustaso on noussut merkittävästi ja avustukset laskeneet tai pysyneet samoina ilman indeksikorotuksia. Myös varainhankinnan näkymä vuodelle 2024 on aiempia vuosia heikompi.

Toimenpiteillä liitto tavoittelee yli 300 000 euron säästöjä päästäkseen budjettitavoitteeseensa. Tiedotamme myöhemmin, miten säästöt vaikuttavat toimintoihin.