Kesto: 15:41
Tekstitys: Suomi
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Viittomakielinen kirjasto täyttää 10 vuotta

Kun menee Viittomakielisen kirjaston verkkosivuille, näkee runsaasti ohjelmia seitsemässä eri kategoriassa. Lisäksi kirjastosta löytyy Kuurojen Videon kanava ja Kuurojen Liiton uutissali. Mikä näitä kaikkia yhdistää? Kaikki videot ovat viittomakielellä.

Viittomakielinen kirjasto tarjoaa maailmanlaajuisesti ainutlaatuista palvelua tallentamalla kielellistä kulttuuria ja saattamalla sen kaikkien saataville. Kirjastossa on tällä hetkellä noin 1350 aineistoa. Viittomakielisen kirjaston toiminnan on mahdollistanut opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämä vuotuinen avustus.

Vaan millaiset olivat lähtökohdat 10 vuotta sitten, kun Viittomakielinen kirjasto avattiin lokakuussa 2014? Viittomakielisen kirjaston takana vaikuttavat tuottaja Riitta Vivolin-Karén sekä mediatyöntekijä Jari Nyberg. He istuvat hetkeksi kertomaan, mitä Viittomakielisessä kirjastossa on tapahtunut 10 vuoden aikana. Katso haastattelu oheisesta videosta. Video on tekstitetty suomeksi.