Tekstitys: Suomi
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Kuurojen lehden toimittajat livenä – Rivien välissä 3

Sinulla on mahdollisuus nähdä livenä kerrottua, viitottua journalismia torstaina 9.2. kello 18–19.30. Kuurojen lehti järjestää Rivien välissä -tapahtuman jo kolmatta kertaa.

Toimittaja Anne Sjöroosin aihe käsittelee Porvoon kuurojenkoulun vaikutusta suomenruotsalaisten kuurojen yhteisöön. Millainen vaikutus koulun sulkemisella on ollut yhteisön kannalta? Toimittaja Salla Fagerströmin aiheena on tällä kertaa kuvanveistäjä Albert Tallrothin suurikokoinen ”kuuromykkä”-patsas, joka on sittemmin kadonnut. Salla on tutkinut, missä patsas on nykyisin, mitä sille aikoinaan tapahtui ja miksi Tallroth teki patsaan. Hän on selvittänyt myös kuurojen ajatuksia patsaasta.

Esitysten jälkeen Arttu Liikamaa haastattelee toimittajia esityksen ja lehtijutun tekemisestä. Miten aihe valittiin? Miten aineistoa kerättiin juttua varten? Katsojilla on mahdollisuus lähettää kysymyksiä tapahtuman aikana.

Esitysten aiheista julkaistaan artikkelit Kuurojen lehdessä 1/2023, joka ilmestyy maaliskuun puolessa välissä.

Katso tapahtuma kotisohvalta edellisten vuosien tapaan tai ilmoittaudu yleisöksi paikan päälle Valkean talon auditorioon. Otamme enintään 40 ilmoittautunutta henkilöä yleisöön, ilmoittaudu viimeistään 6.2.2023. Huomioi, että yleisön tulee olla auditoriossa paikoillaan viimeistään klo 17.50 ja suoran lähetyksen aikana ei voi poistua paikoiltaan.

Olitpa missä tahansa, klikkaa torstaina 9.2. klo 18 suora lähetys päälle. Linkki löytyy 9.2. ainakin Kuurojen Liiton verkkosivulta ja Kuurojen lehden Facebook-ryhmästä.

Viittomakielisessä tapahtumassa on suomenkielinen puhetulkkaus. Suora lähetys tehdään yhteystyössä Viittomakielisen kirjaston kanssa.