Kesto: 02:14
Tekstitys: Suomi
Kieli: Suomalainen viittomakieli
Kulttuuritapahtumat filmifestivaali, filmifestari, filmifestarit, elokuva, elokuvat, filmi, filmit, kulttuurituotanto

Viittomakielinen filmifestivaali 2023

Vuoden 2023 viittomakielinen filmifestivaali järjestetään Lahdessa lauantaina 14.10.2023 yhteistyössä Lahden Kuurojen Yhdistyksen kanssa.

Nyt kahdeksatta kertaa järjestettävä Viittomakielinen filmifestivaali kokoaa viime vuosien viittomakieliset tuotannot eri puolilta maailmaa, mukaan lukien Ranskasta ja Yhdysvalloista, elokuvaystävien iloksi Lahden konserttitalolle. Luvassa on mielenkiintoisia viittomakielisiä filmejä, kuten dokumentteja sekä lasten ja nuorten viimekeväisen elokuvaleirin tuotantoa. Löytyypä joukosta viittomakielisiä trillereitäkin! 😱

Kaikki elokuvat on tekstitetty suomeksi, joten ne sopivat myös viittomakieltä taitamattomille. Festivaali on viittomakielisen ilmaisun ja kulttuurin juhlaa avaten samalla myös kuuleville ovia kuurojen maailmaan.

Konserttitalon ovet aukeavat yleisölle lauantaina 14. lokakuuta klo 09.00 ja ohjelma alkaa klo 10.00. Esitysputken puolivälissä on tunnin ruokatauko.

Festivaali-info

🚆 Saapuminen filmifestivaalille Lahteen: Junia ja busseja kulkee sekä suuremmista kaupungeista että pienemmistä kunnista. Autolla pääsee hyvin, sillä Lahti on moottoriteiden keskipiste. Matkakeskuksesta/juna-asemalta kävelee keskustaan noin 10 minuutissa, konserttitalolle noin 20 minuutissa.

🚗 Pysäköinti: Lahden Konserttitalolla ei ole omaa pysäköintihallia tai -aluetta, mutta kadunvarresta löytyy jonkin verran autopaikkoja. Lähellä on myös suurempi parkkialue. Osassa paikoista on 2h kiekkoaika klo 9-15 lauantaina. Suosittelemme varaamaan aikaa parkkipaikan etsimiseen! 👀

🧥 Narikkapalvelu sisältyy lipun hintaan, ja narikan valvonta on kokoaikaista. Lapsiparkkia tai leikkipaikkoja ei ole.

♿ Esteettömyys ja saavutettavuus: Felix Krohn -saliin on esteetön kulku, ja paikalla olevat vapaaehtoiset auttavat ohjaamisessa. Pieni hissi on käytettävissä, tilaa on rajallisesti yhdelle sähköpyörätuolille kerrallaan. Salissa on pyörätuolipaikkoja. Elokuvia ei puhetulkata, mutta kaikissa on suomenkielinen tekstitys. Avustaja/tulkki pääsee maksavan asiakkaan kanssa ilmaiseksi.

🎫Lipunmyynti: Paikkoja on rajoitettu määrä. Jos haluat varmistaa paikkasi, osta lippu etukäteen netistä. HUOM! Paikan päällä vain korttimaksu käytössä – ei käteistä!

🕒 Aikataulu: Lipunmyynti ja ovet aukeavat klo 09.00. Ohjelma alkaa klo 10.00 ja päättyy noin klo 18.00. Kahvitauon jälkeen ohjelmisto on K13.

🍔 Ruokapaikkoja on konserttitalon lähellä sekä keskustassa. Konserttitalon oma kahvila Hulda on myös avoinna.

🖐️ Tule juttelemaan SignWikin pisteelle aulaan ja kerro, millaisia leffaviittomia käytät!

🤝 Festivaalin päätteeksi Lahden Kuurojen Yhdistys ry kutsuu kaikki mukaan vapaamuotoiseen illanviettoon ravintola Hookissa (Rautatienkatu 21, Lahti). Voit jakaa elämyksiä ja oivalluksia muiden festivaalikävijöiden kanssa sekä tavata uusia ja vanhoja tuttuja! Hookiin on vapaa pääsy, et siis tarvitse erillistä lippua voidaksesi osallistua illanviettoon.

Ohjelmisto

Muutokset mahdollisia.

Elokuvan nimiGenreMaaPituus
Rövaren-jahtiseikkailuFIN4 min