Kulttuuritapahtumat, Webinaarit

Työväenmuseo Werstaan Viittomakielen päivä

Klo 16.30–16.45: HERO – Helsingin Kuurojen Urheiluseura

Kuurojen museon erikoistutkija Tiina Naukkarinen kertoo Kuurojen museon näyttelystä, joka kertoo Helsingin Kuurojen Urheiluseura HERO ry:n toiminnasta. Näyttely on esillä Kuurojen museossa 18.6.2021 asti.

Klo 16.45–17.30: Kertomuksia kalkkiviivoilta – palasia kuurojen urheilun historiasta

Voitto ja kunnia – Suomen Kuurojen Urheiluliitto 100 vuotta -historiikin kirjoittaja Salla Fagerström esittelee valittuja paloja kuurojen urheilun värikkäästä historiasta. Kuka kuuro saunoi presidentti Mauno Koiviston kanssa Kultarannassa? Mitä tapahtui pitkänmatkanjuoksija Matti Mölsälle Helsingissä 1944? Millainen trilleri oli Vesa Hannun pituushyppykulta Belgradissa 1969? Luvassa nämä ja monta muuta tarinaa!

Klo 17.30–18.00: Kysymyksiä ja keskustelua

Tapahtuman lopuksi on aikaa kysymyksille ja keskustelulle.

Tapahtuma järjestetään verkkotapahtumana Zoom-ohjelmalla. Osallistuminen ei vaadi Zoom-ohjelman asentamista omalle koneelle. Osallistuminen on maksutonta. Tapahtumassa on paikalla tulkki.

Tapahtumaan pääsee osallistumaan tästä linkistä.

Viittomakielen päivä on vuosittain helmikuussa vietettävä päivä. Päivä on suomalaisen ja suomenruotsalaisen viittomakielen juhlapäivä. Viittomakielen päivää vietetään kuurojenopetuksen isän Carl Oscar Malmin syntymäpäivänä. Kuurojen museo on osa Työväenmuseo Werstasta. Kuurojen museon näyttelytilat sijaitsevat Helsingissä Valkeassa talossa.

Kuurojen Liitto ei vastaa muutoksista. Seuraathan järjestäjän omaa tiedotusta.